انتخابات هیئت فوتبال و یک نکته مهم

لازم است بهبود وضعیت فوتبال استان و تحول مدیریتی در این حوزه مدنظر باشد و همگان در این مسیر گام های خوبی بردارند.
انتخابات هیئت فوتبال خوزستان در روزها و هفته های اخیر به یکی از موضوعات مهم عرصه ورزش استان تبدیل شده است. با مطرح شدن برخی گزینه های ملی ورزش خوزستان، این انتخابات رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و در محافل مختلف ورزشی در این زمینه بحث می شود.
اما نکته ای که حائز اهمیت است رعایت اخلاق ورزشی و همچنین اصول فدراسیون فوتبال در انجام رقابت سالم و سازنده است. رقابتی مبتنی بر معرفی کاندیداها و تبلیغ توانمندی ها و سوابق و تجارب ورزشی و مدیریتی که بتواند زمینه را برای انتخاب مناسب هیئت های فوتبال شهرستانها و اعضای مجمع عمومی فراهم نماید.
متاسفانه بعضا از گوشه و کنار شنیده می شود و تماس هایی گرفته می شود که برخی با استفاده از یکسری امکانات خاص و اهدای هدایایی در برخی شهرستانها و یا میزبانی هیئت های شهرستانها و دادن وعده وعیدهای مختلفی، سعی می کنند آرای اعضای مجمع را جلب کنند این در حالی است که هیئت های فوتبال شهرستانها دارای شان و منزلتی خاص هستند و اینگونه اقدامات و رفتارها نمی تواند در رای و نظر آنان تاثیر چندانی بگذارد.
از طرفی خوب می دانیم که بن همام که سالها ریاست فدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده داشت بدلیل اقدامات مشابهی که بعضا با اهدای هدایا و یا دادن وعده هایی سعی می کرد آرای اعضای مجمع فوتبال آسیا را جلب کند برای همیشه از عرصه فعالیت های ورزشی محروم شد.
کاندیداهای هیئت فوتبال می بایست صرفا با استفاده از روش های مشروع و مناسب و بدون استفاده از امکانات ورزشی و دولتی مختلف و همینطور پرهیز از استفاده از مناصبی که در عرصه ورزش و… در اختیار دارند تنها به معرفی خود و حضور در رقابتی سالم و اخلاق مدارانه بپردازند و اجازه بدهند اعضای مجمع، با حوصله و تامل و تفکر، انتخابی درست داشته باشند.
بی شک اعضای مجمع عمومی فوتبال استان، از انتشار برخی از این اخبار مکدر می شوند چرا که آنها جایگاه و شان حرفه ای خود را با هیچ چیزی عوض نمی کنند. ضمن آنکه آنان اگر احساس کنند قرار است تصمیمی به آنان تحمیل شود و یا از امکانات خاصی برای جلب نظر آنان استفاده شود، آنها با چنین روش هایی مخالفت خواهند نمود. بر همین اساس لازم است بهبود وضعیت فوتبال استان و تحول مدیریتی در این حوزه مدنظر باشد و همگان در این مسیر گام های خوبی بردارند. انشالله
https://hoorkhabar.ir/2159کپی شد!
187
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.