لزوم حضور ۵ نماینده داخلی و خارجی برای باز کردن جعبه سیاه هواپیما/ آنتونف مجوز پرواز داشت

معاون وزیر راه با بیان اینکه ایران ۱۴۰ مجوز پرواز داشت و هر هواپیما برای پرواز واحد توجیه دارد، گفت: برای باز کردن جعبه سیاه هواپیما باید ۵ نماینده از کشور طراح، کشور سازنده، نماینده اتباع خارجی حاضر در پرواز، نماینده کشور ثبت کننده و کشور مالک هواپیما حاضر باشند.

احمد مجیدی در تشریح آخرین جزئیات سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰، اظهار داشت: پس از آنکه جعبه‌های سیاه هواپیما با حضور نماینده دادستانی تحویل کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری شد، این جعبه‌های سیاه به سازمان هواپیمایی کشوری آورده شد.

وی اظهار داشت:‌ جعبه‌های سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان (CVR) و نوار پارامترهای موتور (FDR) است که آخرین مکالمات خلبان و کمک خلبان، ارتباط با برج بر عملکردهای موتور در آن ضبط می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق قانون، باز کردن جعبه‌های سیاه هواپیما تابع شرایط قانونی خاص است و ۵ نماینده باید در باز کردن جعبه های سیاه حضور داشته باشد که شامل نماینده کشور طراح هواپیما، نماینده کشور‌ سازنده هواپیما، نماینده اتباع خارجی حاضر در پرواز، نماینده کشور ثبت‌کننده هواپیما و نماینده کشوری که هواپیما را در اختیار داشته است.

مجیدی گفت:‌ کشور سازنده آنتونف ۱۴۰ اوکراین است، با آنها مکاتبه کردیم که اگر مایل باشند در جلسه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری حضور یابند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به عنوان مثال در سانحه سقوط توپولف کاسپین در قزوین چون کشور سازنده هواپیمای توپولف روسیه بود، ۱۶ نفر از نمایندگان کشور روسیه در کمیسیون بررسی سانحه آن حادثه حضور یافتند و برای خواندن اطلاعات جعبه سیاه هواپیما حاضر بودند.

مجیدی اظهار داشت: معمولا کشور سازنده اعلام می‌کند که در خواندن نوار جعبه های سیاه حضور می‌یابد.

* آنتونف‌ ۱۴۰ مجوز پرواز داشته است

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مجوز پرواز هواپیماهای آنتونف ۱۴۰ اظهار داشت:‌ هر هواپیما برای پرواز واحد توجیه دارد بدین معنی که در آغاز هر پرواز باید واحد توجیه وجود داشته باشد، نظیر حرکت‌ اتوبوس‌های مسافری که قبل از حرکت باید صورت وضعیت مسافر و تاییدیه معاینه فنی را اخذ کند.

به گزارش فارس ساعت ۹:۲۰ صبح دیروز یک فروند آنتونف ‌۱۴۰ متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان، کمتر از ۲ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این هواپیما در سال ۲۰۰۸ میلادی ساخته شده است و تاکنون ۱۳۵۰ ساعت پرواز داشته است. ‌

این سانحه منجر به شعله‌ور شدن هواپیما شد، تا این لحظه ۳۹ نفر از مسافران سانحه آنتونف ۱۴۰ سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و ۹ نفر در بیمارستان بستری هستند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930520000260#sthash.FcavuxsX.dpuf

https://hoorkhabar.ir/193868کپی شد!
148
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.