توجه به بحث کتاب یک جهاد است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به بحث کتاب یک جهاد است، زیرا کتاب و کتابخوانی به رشد و توسعه جامعه کمک می‌کند.

سید شکرخدا موسوی با اشاره به دیدار صمیمانه با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، معاونان مدیر کل، مسئولان و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: فعالیت و رشد مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه طی دو سال اخیر قابل تقدیر است و بدون شک این فعالیت‌ها در حمایت نمایندگان از کتابخانه‌های عمومی تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی با دعوت از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی برای شرکت در جلسه مجمع نمایندگان استان جهت بررسی مسائل و مشکلات موجود این نهاد، افزود: ایران کشوری است که چه قبل از اسلام و چه در دوره اسلامی پرچمدار علم و دانش و اندیشه در دنیا بوده و امروز نیز این راه را ادامه می‌دهد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر حرکتی که در طبیعت نگاه می‌کنیم، انسان به آن هدف غایی که رسیدن به خداست، توجه دارد، تصریح کرد: هیچ چیزی بهتر از کتاب که معجزه پیامبر اسلام(ص) است نمی‌تواند انسان را به این هدف نزدیک کند.

این مسئول، با بیان اینکه با وجود پیشرفت تکنولوژی و علم و… انس با کتاب از جایگاه خاصی برخوردار است، اضافه کرد: توجه به بحث کتاب یک جهاد است و شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، رسیدن به این حلقه مفقوده است.

موسوی، کتاب را غذای روح دانست و با بیان اینکه ما تنها به غذای جسم توجه داریم، عنوان کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر(ص) است، ولی همه کتاب‌هایی که انسان را به قله تعالی رهنمون می‌دهند، مقدس هستند و کتاب و کتابخوانی به رشد و توسعه جامعه کمک می‌کند.

وی از حمایت کتابخانه‌های عمومی استان و تخصیص اعتباراتی از ماده ۱۸۰ قانون توسعه پنجم با همکاری معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تاکید کرد و یادآور شد: بنا داریم در هر کمیته‌ای بخشی را به کتابخانه‌های عمومی و حمایت مالی از این نهاد اختصاص دهیم.

در این نشست سید شکرخدا موسوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در قالب طرح عضویت سراسری به عضویت یک هزار و ۳۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور درآمد.

https://hoorkhabar.ir/185719کپی شد!
154
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.