معاون استاندار خبر داد: اجرای طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری تا ۳ سال آینده

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری خوزستان در مراسم مشترک جشن درختکاری گفت: قرار بر این است که حضور و تاثیرگذاری شرکت های مختلفی که در استان وجود دارند، را در برنامه توسعه استان خوزستان بیشتر کنیم. شرکت های پتروشیمی، نفت و گاز، فولاد و غیره از جمله این صنایع و شرکت های هستند.

امید حاجتی در این مراسم که امروز، پنج شنبه( ۱۵ اسفندماه) در محل کمربندسبز اهواز با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر خوزستان در مراسم درختکاری، اظهارکرد: باید از ظرفیت های موجود مردمی و نیروهای داوطلب خود در استان در همه زمینه استفاده کنیم و درختکاری و توسعه فضای سبز نه به صورت یک مراسم نمادین بلکه در طول سال استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم حضور صنایع در برنامه ریزیهای استان خوزستان، ادامه داد: برای اینکه حضور این صنایع مستمر و نقش آن ها در توسعه استان پررنگ تر شود، کمیته ای به این منظور تشکیل می شود تا همه موضوعات از جمله فرهنگی، زیست محیطی، اشتغال و به خصوص اشتغال جوانان تحصیلکرده بومی استان مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرند تا بتوانیم در تدوین برنامه اقتصادی استان نیز نقش این صنایع و شرکت ها را مشخص کنیم.

حاجتی اظهارکرد: بی شک در تدوین برنامه توسعه استان، سهمی برای توسعه فضای سبز اختصاص می یابد.

وی در ادامه به طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح ظرف ۳ سال اجرا خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری خوزستان همچنین در خصوص بودجه استان در سال ۹۳ اظهارکرد: در بودجه ۹۳ کشور بودجه ای که برای استان خوزستان پیش بینی شده بود هم از نظر درآمدی و هم مصارف، بودجه ای نبود که حق مردم شریف استان خوزستان باشد لذا هماهنگی هایی با مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد و با پیگیری های استانداری، خوشبختانه رشد غیرواقعی ای که برای درآمدهای سال آینده استان در نظر گرفته شده بود را واقعی کردیم. رشد درآمدهای استان در سال ۹۳ در بودجه کشور رشد ۲۲ درصدی پیدا کرد این در حالی است که در استان های دیگر این میزان حدود ۲۸ درصد است. رشد ۲۲ درصدی درآمدهای استان در سال ۹۳ باعث می شود که فشار اقتصادی به مردم وارد نشود.

حاجتی افزود: بودجه ۹۳ استان خوزستان در بحث مصارف شامل اعتبارات عمرانی استان و اعتبارات دستگاه های اجرایی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار شد که به دنبال آن وضعیت مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

https://hoorkhabar.ir/1713کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.