شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و آتا اولویت فروش بلیط را به اتباع خارجی می‌دهند/دستگاه‌های نظارتی مانع تضییع حقوق شهروندان ایرانی شوند

هورنیوزفرشاد بهمن: طی روزهای گذشته فروش بلیت هواپیما با نرخ یارانه‌ای به اتباع خارجی از سوی همه شرکت‌های هواپیمایی حذف و مسافرت هوایی خارجی‌ها در مسیرهای داخلی بیزنس کلاس محاسبه شد، تا پیش از این فروش بلیت غیرتعرفه‌ای به اتباع خارجی فقط از سوی چند شرکت هواپیمایی انجام می‌شد.

 

در همین زمینه اتباع کشورهای همسایه با هدف گردشگری و انجام سفر زیارتی به ایران سفر می‌کنند و اخیرا بعد از پایان بیماری ناشی از ویروس کرونا تردد این مسافران در برخی مسیرهای داخلی از جمله شهرهای زیارتی و شمال کشور افزایش یافته است و باعث شده که بلیت از دسترس شهروندان ایرانی خارج شود.

 

از این رو شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و آتا فروش بلیط پروازهای خود را با اولویت مسافران خارجی انجام می‌دهد و این رویه نارضایتی شدیدی را برای شهروندان ایرانی ایجاد کرده‌ است.

 

پیش‌ از این نیز نحوه خدمات‌رسانی این دو شرکت هواپیمایی بحث برانگیز شده‌ بود و انتظار می‌رفت با تدبیر بهتری بدنبال اصلاح رویه قبلی باشند اما برخلاف این انتظار اکنون ظاهراً بدنبال کاسبی و تضییع حقوق شهروندان ایرانی شده اند.

 

گفتنی است با اعمال قیمت‌های غیرتعرفه‌ای فروش بلیت هواپیما برای شهروندان ایرانی، نرخ پرواز در بسیاری از مسیرهای داخلی برای خارجی‌ها تا بیش از ۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و برای مسافران داخلی نیز با مبلغ کمتر از این انجام می‌شود.

 

هورنیوز منتظر پاسخ این دو شرکت هواپیمایی می ماند.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/706148کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.