چرا شورای شهر مسجدسلیمان در انتخاب شهردار درمانده است؟

هورنیوز – اگر چه از این رسانه چند نوبت با اعضای شورای شهر مسجدسلیمان سخن گفته ایم اما دیر زمانی ست که یک اتفاق خوب کام مردم  این شهر را شیرین نکرده است، اتفاقی که باید از پس انتخابشان می آمد.

 

شهروندان خواستار اعلام معیار انتخاب سرپرستان و دلایل عزل آنها و همچنین انتخاب ۳ گزینه انتخابی برای پست شهردار هستند؟ برتری گزینه های اعلامی و رد صلاحیت شده(به دلیل عدم دارا بودن سوابق و مدارک مرتبط) بر دیگر چهره های توانمند و بومی چه بوده است؟

 

شاید اگر برخی اعضا کمی از غرور خویش می کاستند و در خصوص انتخاب شهردار جامع الشرایط با نخبگان علمی و فعالان اجتماعی مشورت میکردند دچار این استیصال و آشفتگی و در تیررس نگاه ناکار آمدی قرار نمی گرفتند.

 

هرچقدر تصمیمات شورای شهر از مدار قانونمندی و تفکر جمعی و دلسوزانه فاصله بگیرد و از مسیر احساسات و هیجانات و همچنین تعصبات نابجا ارتزاق کند، نتیجه ای جز فرصت سوزی برای خودشان و عقب ماندگی بیشتر برای شهر اولین ها ایجاد نمی کند.

 

باور کنید پشت درب های بسته و با دسته بندی ۳ و ۴ نفره و طناب کشی کار بجای درستی نخواهد رسید، شورای شهر مسجدسلیمان جز معدود شهر هایی ست که از بدو انتخاب تاکنون نتوانسته برای هدایت سکان شهرداری(که البته مهمترین وظیفه ی شورا هم هست) گزینه ی واجد شرایطی به استانداری معرفی کند.

 

از سال ۱۳۹۷ به بعد قانون گذار شرایطی برای تصدی پست شهردار را در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساند که یک بند آن اشاره به داشتن سوابق کاری می کند که برای شهری با جمعیت و درجه مسجدسلیمان الزامن ۵ سال سابقه ی مدیریت میانی قید شده است، در طی روند انتخاب ۳ گزینه ی رد صلاحیت شده به جز گزینه اول(ابراهیم جعفری شهنی) حتا عوام نیز میدانستند که گزینه های دوم و سوم بدلیل دارا نبودن شرایط رد صلاحیت خواهند شد اما اعضای شورا بر خلاف آنچه در زمان انتخابات و هنگامه ی کسب رای شعار داده بودند پشت درب های بسته و بدون مشورت با صاحبان تجربه، علم و اندیشه اقداماتی را انجام دادند که دود عاقبتش چشم همه مان را سوزاند.

 

یک شهردار موفق باید بتواند تولید درآمد کند و اعتبارات معمول و فوق العاده را جذب کند نه اینکه حق آلایندگی و در آمد مالیاتی ارزش افزوده را خرج کارهای غیر زیر بنایی و عوام پسندانه کند. با پرداخت پاداش یک میلیون تومانی به پرسنل و هدیه ی روز زن و بمباران خبری برای کارهای جزیی نمیشود مدعی عمران شهری شد.

 

شورای شهری ها نیز به مردم گزارش دهند در طول ۶ ماه سپری شده چه کارهایی که هم نیاز شهر و مردم بوده و هم در شعار هایشان اعلام کرده بودند را انجام داده اند؟ در زمینه ی جذب سرمایه گذار تاکنون شهرداری و شورای شهر چه کرده اند؟ کلیه ی مصوبات و هزینه های صورت گرفته مطابق قانون باید توسط عموم قابل روئیت باشند، چرا تاکنون این اتفاق رخ نداده است؟ شعار شفاف سازی کجا رفت؟ هزینه ی اجرای جشن انقلاب و جشن محلات و نحوه ی انتخاب پیمانکار مربوطه چقدر و چگونه بوده است؟و…

 

به راحتی شش ماه مفید از عمر شورا گذشت و به جهت بلاتکلیف بودن پست شهردار نه تنها از اقدامات عمرانی خاصی در شهر اولین ها خبری نیست بلکه کارهای روال معمول و عادی شهرداری مانند خدمات شهری و حمل زباله در اکثر محلات با مشکل جدی مواجه است، سطل های پر از زباله و افزایش جمعیت سگ های ولگرد و عدم داشتن برنامه برای جمع آوری آنها از سوی شهرداری امنیت جانی و سلامت شهروندان را تهدید میکند. پارک ها و بوستان ها بدون آبیاری و مراقب به حال خود رها شده اند و بیشتر مبلمان شهری پارک ها و سطح شهر به صورت مستعمل و غیر قابل استفاده شده حتا سرویس های بهداشتی که وجود آنها یک نیاز زیستی واجب است بدلیل بی توجهی به حالت مخروبه، تعطیل و غیر قابل استفاده در آمده است.

 

اما در عوض واحد روابط عمومی شهرداری به اندازه ی تمام سالهایی که در استراحت بوده در هماهنگی رسانه های مختلف و حتا لیدرهای فضای مجازی سنگ تمام گذاشته که جای قدردانی توسط مدیران خود را دارد.

 

حرف آخر

به سرپرست موقت ناکام همین دوره ی انتخاباتی اعلام میکنیم که خدای ناکرده از جیب بیت المال بذل و بخشش نکند که چشمان تیزبین مردم محروم شهر هر عمل شما را رصد میکنند و در موقع لزوم از طریق مراجع ذیربط پیگیری خواهند کرد. و همچنین از آقایان اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان مجدانه استدعا دارم که بیش از این تن به استیصال ندهید و تکلیف پست شهردار شهر را هر چه سریع تر مشخص کنید زیرا این امروز و فردا کردن شما کاسه ی صبر مردم محروم و مستضعف اما همیشه بیدار مسجدسلیمان را پر نموده و شما اگر به شعار هایتان پایبند نیستید حداقل از حق الناس بترسید.

 

گرفتن فرصت، عدم جذب اعتبار و امکانات و عدم ارایه خدمات شهری و عمرانی حق الناس است و روز قیامت باید پاسخگو باشید، از تمامی مسولین مربوطه اعم از استاندار، معاونت فنی و عمرانی استانداری، مدیرکل امور شهری استانداری، فرماندار دلسوز و امام جمعه ی ولایتمدار مسجدسلیمان خواهشمندیم که جهت تعجیل در این خصوص برای شورای شهر ضرب الاجل تعیین کنند.

والعاقبه للمتقین

شاهین کوهسار

https://hoorkhabar.ir/702605کپی شد!
176
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.