تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها؛ بهانه هجمه های هدفمند

به گزارش هورنیوز؛ اخیرا مطلبی درخصوص تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری ها در برخی صفحات مجازی منتشر شد که در صحت و سقم آن تردید وجود دارد و البته این نحوه فعالیت رسانه ای موجب تخریب و تنزل جایگاه اهالی واقعی رسانه می شود.

 

با عنایت به چنین نقدهایی لازم است جهت تنویر افکار عمومی بویژه پرسنل خدوم شهرداری های استان که ممکن است توسط مطالب دور از حقیقت منتشر شده، دچار اضطراب و نا امیدی شوند، مواردی را در خصوص آزمون تبدیل وضعیت شهرداری های استان اعلام شود.

 

پیرو صدور مجوز صادره توسط سازمان اداری و استخدامی و ابلاغ آن به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و بر اساس دستورالعمل مربوطه، مقرر شد حداکثر تا سقف ۱۰درصد پست های سازمانی مصوب در هر شهرداری(در صورت بلاتصدی بودن) از میان نیروهای شرکتی طرف قرارداد با شهرداریها که در پست های اصلی و تخصصی مشغول به کار هستند بر اساس آزمون و با لحاظ شاخص های تعیین شده(سوابق خدمتی ۶۰ امتیاز، سوابق تحصیلی ۲۰ امتیاز، آزمون ۲۰ امتیاز) انتخاب و مجوز انعقاد قرارداد برای آنان صادر شود.

 

پس از جمع‌آوری اطلاعات افراد مشمول، آزمون مذکور که مطالبه چندین ساله شهرداری های استان بوده است در روز جمعه مورخ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ جهت ۱۵۷۶ نفر از کارکنان مذکور از ۵۸ شهرداری در ۲۵ حوزه آزمون(۲۱شهرداری و ۴فرمانداری) جهت تبدیل وضعیت ۵۴۸ نفر در استان برگزار شد و این در حالی است که در بسیاری از استانهای کشور این آزمون تا کنون برگزار نگردید؛ ضمنا شهرداری اهواز نیز(همانند سایر کلانشهرها) راسا متولی برگزاری آزمون و بررسی مدارک پرسنل واجد شرایط این شهرداری است.

 

پس از برگزاری آزمون، این اداره کل نسبت به بررسی کلیه مدارک هویتی، مستندات شغلی و خدمتی، سوابق بیمه و مدارک تحصیلی افراد شرکت کننده اقدام نموده و از ۲ هفته پس از آزمون نیز اقدام به ارسال موارد بررسی شده به سازمان شهرداری های کشور نمود به نحوی که فرآیند مذکور در مهرماه سال جاری در استانداری خوزستان و به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای به اتمام رسید.

 

در حال حاضر با توجه به آخرین پیگیری های بعمل آمده، اطلاعات ارسالی توسط کارشناسان دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری های کشور در حال بررسی نهایی است و بر اساس اعلام آن سازمان، مجوز انعقاد قرارداد کارمندی برای نفرات واجد شرایط تا انتهای ماه جاری(آذرماه) توسط سازمان صادر شده و جهت طی مراحل بعدی به هسته گزینش ارسال و پس از آن صورتجلسات کمیته طرح طبقه بندی مشاغل تنظیم و احکام کارگزینی افراد مورد نظر صادر خواهد شد.

 

رسالت یک رسانه واقعی این است که در صورت مشاهده دغدغه‌ای از جانب مردم، در ابتدا اقدام به پرسش و کسب اطلاعات دقیق نموده و سپس با صداقت آن را منتشر نماید تا در صورت وجود ضعف و کم‌کاری توسط دستگاه متولی، زمینه مطالبه عمومی فراهم شود نه آنکه با تخریب و نقدهای نادرست ضمن زیر پاگذاشتن اخلاق رسانه ای، شان مدیران زحمتکش را مخدوش نمایند. لذا مسئولین رسانه های مذکور باید از نقدهای غیر واقعی که ممکن است موجب تضییع حقوق و سرخوردگی پرسنل شهرداری های استان شود، خودداری نمایند و بیش از این شان رسانه ها را زیر سوال نبرند.

https://hoorkhabar.ir/700679کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.