اوپراتور نسل چهارم از نیمه ی دوم ۹۳ در خوزستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: بحث اپراتور چهارم یا ایرانیان‌نت قرار است از ۶ ماهه دوم سال آینده فعالیت خود را در خوزستان آغاز کند.

علیرضا ملکی‌جهان در جلسه هم‌اندیشی مدیران ادارات کل تابعه و دارندگان پروانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز، ۱۲ اسفندماه در محل اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، اظهارکرد: همچنین سعی می‌شود در ۱۰۰ روزه سوم فعالیت دولت، حداقل ۳۱۲ روستا در سطح استان دارای اینترنت پرسرعت شوند و حدود ۲۰۰ روستای باقیمانده تا پایان امسال حداقل از یک تلفن عمومی خانگی بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: تقریبا ۹۶ درصد جمعیت جهان از موبایل نسل سوم و ۵۰ درصد نیز از شبکه‌های پرسرعت نسل سوم استفاده می‌کنند که سهم ایران از این رقم ۱.۳۸ و سهم خوزستان ۱.۳ است. این آمار نشان‌‌دهنده ضرورت کمک مسئولان در جهت رشد این صنعت است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح‌کرد: میزان دسترسی خانوارها به اینترنت در جهان ۲۲ درصد و خانوارهای دارای رایانه حدود ۳۵ درصد است. ۵۲ درصد از ایرانی‌ها، کاربر اینترنت هستند که در کشورهای پیشرفته این میزان به حدود ۱۰۰ درصد می‌رسد.

 

ملکی‌جهان ادامه‌داد: در خوزستان یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار شماره تلفن ثابت، یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره ایرانسل و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار شماره همراه‌اول داریم. ضریب نفوذ ایرانسل در استان ۳۸ درصد، همراه اول ۳۶ درصد و رایتل حدود ۱.۳۸ است. از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت نیز خوزستان به عنوان ششمین استان کشور تامین‌کننده اینترنت محسوب می‌شود.

 

وی خواستار تخصیص یک تا سه درصد بودجه پژوهش به استان، با توجه به وجود پتانسیل‌های موجود و دانشگاه‌های مادر تخصصی شد و عنوان‌کرد: از این بودجه پژوهشی باید به صورت جداگانه در جهت تحقق برنامه‌های بومی ICT استفاده شود.

 

ملکی‌جهان گفت: بحث مهمی که در استان وجود دارد، بحث امنیت اطلاعات سیستم‌های رایانه‌ای است که به بودجه‌ای در حدود ۸۰۰ میلیون تومان نیاز دارد تا امنیت و سلامت سیستم‌های اطلاعاتی ارتقاء یابد.

https://hoorkhabar.ir/1289کپی شد!
132
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.