استاندار: دستگاه قضایی برای حضور سرمایه‌گذار در خوزستان همکاری کند

استاندار خوزستان گفت: باید به دنبال یک ساز و کار مکانیزه گشت که با وجود امکانات محدود بتواند به گونه‌ای عمل کند که با کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌‌ها و صدور احکام، موجب رضایتمندی شود.

 

عبدالحسن مقتدایی در آیین تجلیل از قضات نمونه دادگستری کل خوزستان که امروز، در سالن همایش دادگاه ویژه شهید تندگویان نیوساید اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جغرافیای استان، تنوع قومی و جمعیتی که دارد، همچنین نوع سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت‌ها قبل و بعد از انقلاب در این استان کرده‌اند، صیانت از این سرمایه‌های ملی و بعضا تعارضاتی که در ابتدای شروع کار برخی پروژه‌ها با مردم داشتند، حساسیت‌های خاصی در استان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اتفاق‌های خاصی در استان به لحاظ ویژگی‌های جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و نظامی که دارد، رخ داد. بعد از انقلاب نیز باز شاهد انجام حرکت‌های ضدانقلابی درون استان بودیم از جمله بمب‌گذاری‌هایی که بیشتر در شهرهای مرزی مانند خرمشهر و آبادان صورت گرفت و منابع آن شرایط جنگی که ایجاد شد، علی‌رغم وجود مشکلات بسیاری در شهرهای استان هیچ‌گاه این اتفاقات، با این حجم کار و پرونده بسیار، موجب نشد دستگاه قضا با این که کمبود نیرو و امکانات داشت، از رونق بیافتد.

استاندار خوزستان گفت: بدون تعارف، خوزستان باید استان ویژه‌ای در کشور باشد و ماندگاری در آن افزایش و اصرار به رفتن کم باشد. در دستگیری، زندانی کردن و امور این‌چنینی حاضر به پرداخت هزینه‌های بسیار هستیم اما به یک سرمایه‌گذار که می‌خواهد در استان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کند، سخت می‌گیریم. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در استان ایجاد اشتغال می‌کند و به دنبال آن، میزان جرم کاهش و میزان ازدواج نیز افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاری دولت‌ها در استان خوزستان آن چنان بوده است که دچار آسم اقتصاد دولتی شده و نمی‌تواند نفس بکشد.

مقتدایی اظهار کرد: انتظار من است که دستگاه قضایی همکاری لازم را برای حضور سرمایه‌گذار در خوزستان داشته باشد. طرح‌های دولتی در استان موفق شدند و علت آن حمایت قضایی بوده است. انتظار ما در خصوص فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری، حمایت دستگاه قضا و همکاری کادر قضایی است.

وی افزود: مهم این است که رای دادگاه، به جامعه آرامش می‌بخشد و اگر شرایط سخت باشد، باید برای همه باشد و اگر عدالت باشد باید برای همه باشد.

مقتدایی در پایان به وجود بسیار زیاد مطب‌ها و دفاتر وکالت در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد جامعه از نظر جسمی و روحی بیمار است.

https://hoorkhabar.ir/99870کپی شد!
61
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.