آیت الله موسوی جزایری: فقر منشا بسیاری از بزهکاری‌ها است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۹۰ درصد بسیاری از مشکلات و بزهکاری‌ها، به دلیل فقر است که باید نسبت به رفع آن همت کرد.

 

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در آیین تجلیل از قضات نمونه دادگستری کل خوزستان، که امروز در سالن همایش دادگاه ویژه شهید تندگویان نیوساید اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این هسته‌های تجزیه‌طلب، وهابیت و کسانی که ارعاب و وحشت ایجاد می کردند؛ در اهواز حضور داشتند اما اکنون امنیت برقرار است و این امنیت نتیجه شجاعت های قوه قضاییه است. این در حالی است که این امر در سوریه صورت نگرفت و در عراق نیز فرصت در سالهای گذشته از دست رفت.

وی با بیان اینکه وقوع جرایم خشن در سطح کلان کاهش یافته است، افزود: استان ما دارای قومیت‌های مختلف، استانی، مرزی و عشایری است و متاسفانه به علت تنگ‌نظری‌ها و تندی‌هایی که در برخی مسئولان وجود دارد، این استان نسبت به سرمایه‌گذاری دافعه دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس گزارشی که به من رسیده، صنایع فولاد ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص دارد که ۹۰ درصد آن به تهران می‌رود و تنها ۱۰ درصد آن به خوزستان اختصاص می‌یابد. همه می‌دانیم که اگر پول نباشد تسهیلات به سرمایه‌گذار در استان داده نمی‌شود، آیا این خیانت نیست که همه کارها در استان انجام شود و سود آن جای دیگری برود؟

آیت‌الله جزایری اظهار کرد: علی‌رغم این که قول داده شده بود که از پول فروش صنایع فولاد سهمی به خوزستان اختصاص یابد، اما این اتفاق نیافتاد. این در حالی است که باید توجه داشت که منشا بسیاری از بزهکاری‌ها فقر است.

https://hoorkhabar.ir/98887کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.