مسئولان استانی ، زندان‌های خوزستان را حمایت کنند

بازرس کل استان خوزستان گفت: استانداری و دیگر مسئولان با کمک و حمایت‌های خود می‌توانند توفیقات آتی را بسیار زودتر در حوزه ساماندهی امور زندان‌ها به ثمر بنشانند.

ظهر امروز به‌مناسبت هفته قوه قضائیه بازرس کل استان خوزستان به همراه معاونان ضمن حضور در ستاد اداره کل زندان‌های خوزستان و دیدار با مدیرکل زندان‌های استان، از بخش‌های مختلف زندان سپیدار و مجتمع حرفه آموزی استان بازدید کرد و با توضیحات رضا پوستچی مدیر کل زندان‌های استان در جریان سیاست‌های اجرایی در امر ارتقای نظام زندانبانی و توسعه خدمات تأمینی و تربیتی قرار گرفت.

در این بازدید، بازرس کل خوزستان با اشاره به بازدید مفید از مؤسسات کیفری مرکز استان، تدابیر، برنامه ریزی و اجرائیات انجام پذیرفته در زندان‌ها را در ابعاد مختلف به ویژه زندانبانی علمی مبتنی بر روان درمانی و مشاوره رفتاری، تفکیک و طبقه بندی زندانیان و ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد آنان به ویژه در مجموعه جدید اندرزگاهی و اشتغال نسوان اهواز را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این خدمات حقیقتا جای تقدیر دارد.

غلامحسین کرمی افزود: از دیگر اقدامات شاخص مدیریت زندان‌های استان تدبیر برای ساخت فضاهای اندرزگاهی جدید در مجتمع حرفه آموزی خوزستان با هدف تعطیل و خارج سازی زندان کارون اهواز بوده که در نوبه خود کاری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اراده نظام حسب رهنمود امام راحل تبدیل زندان‌ها به دانشگاه است گفت: قطعاً زندان نباید در این چرخه تنها بماند لذا استانداری و دیگر مسئولان با کمک و حمایت‌های خود می‌توانند توفیقات آتی را بسیار زودتر در حوزه ساماندهی امور زندان‌ها به ثمر بنشانند.

وی با تقدیر از مدیر کل زندان‌های استان، حمایت خود را از برنامه‌ها و سیاست‌های جاری در زندان‌های استان اعلام کرد و گفت: بی‌شک هم‌افزایی مسئولان و متولیان مجامع و صنایع می‌تواند در ارتقای توان کاری و تحقق رسالت امنیتی و اجتماعی زندان‌ها را به مجموعه‌ای پیشتاز و پیش‌رو مبدل سازد.

* زندان‌های استان را فرسوده است

در این بازدید مدیر کل زندان‌های خوزستان نیز ضمن ارائه گزارشی از عمده سیاست‌های کلان نظام زندانبانی استان در عرصه ارتقای قضایی، گفت: توان ما در بالفعل سازی کمک‌ها و فرصت‌های تلاش افزون‌تر که مسئولان استان فراهم سازند بسیار بالاست و می‌توانیم بالاترین بازدهی را از حمایت‌ها در راستای توسعه و تعمیق اصلاح و تربیت مجرمین ایجاد کنیم.

رضا پوستچی، زندان‌های استان را فرسوده معرفی کرد و از پدیده تراکم جمعیت کیفری نیز به‌عنوان بحرانی در فراروی کار یاد کرد و ادامه داد: همسو با سیاست نوسازی و بهبود فضای زندان‌ها در کار مبنایی و زیربنایی نیز نوسازی کادر مدیریتی زندان‌ها با کشف استعدادهای بومی از بین همکاران، اصلاح ساختار وضعیت زندان‌ها و حرکت فراگیر در بهبود محیطی، توسعه نظم و انضباط و ارتقای سلامت اداری از مهمترین اقداماتی بوده که تاکنون به انجام رسیده است.

وی زندانی را از نگاه نظام زندانبانی فردی نیازمند حمایت و معاضدت اجتماعی معرفی کرد که در این چرخه علاوه بر زندان، باید مسئولان جامعه نیز بسته به مسئولیت و مأموریت، مشارکت لازم را داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/98696کپی شد!
107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.