اهواز غرق در شور و سرور شد

به همت معاونت اموراجتماعی فرهنگی شهرداری ، شهر اهواز در نیمه شعبان غرق درشور و سرور شد.

نیمه شعبان و میلاد آقا امام زمان ، حضرت مهدی (عج) حال وهوایی خاص به شهر اهواز بخشید و در این حال و هوای معنوی معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری نقش بسزایی داشت . از مهمترین برنامه های این معاونت برگزاری جشن «شکوه انتظار» بود که با حضور جمعی از هنرمندان کشوری برگزار شد.

در این جشن باشکوه که با حضور هزاران نفر از شهروندان اهوازی و منتظران حضرت مهدی (عج) برگزار شد از هنرمند مشهور کشوری ایرج نوذری جهت مجری گری این جشن دعوت به عمل آمده بود. وی در کنار محمد باقر تاجر مجری توانمند استانی حال وهوای خاصی به این مراسم بخشید.

اولین بخش جشن «شکوه انتظار» مداحی مداح اهل بیت حاج آقا امام و سپس سخنرانی حجت الاسلام شریفی مشاور خانواده بود. روح ا… شریفی در خصوص اهمیت صمیمیت در خانواده وارتباط نزدیک و صمیمانه اعضاء یک خانواده با یکدیگر سخن گفت.وی همچنین به کلیدهای ایجاد صمیمیت در میان خانواده و بخصوص همسران اشاره کرد.

در ادامه این مراسم شعر زیبای «به طاها به یاسین» توسط علی فانی خواننده مشهور این شعر خوانده شدو به مراسم حال وهوایی معنوی بخشید.

حضور داریوش ارجمند بازیگر بسیاری از فیلمها و سریالها از جمله بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) و بیان خاطراتی از زمان فیلمبرداری این سریال بخش دیگری از این مراسم بود.

نمایش طنز «چراغعلی»در ادامه این جشن گل لبخند را بر لبان شهروندان اهوازی نشاند ودر ادامه بخشی که بسیاری از شهروندان منتظر آن بودند فرا رسید، حضور علیرضا افتخاری خواننده محبوب کشوری و اجرای چند ترانه از سوی وی که مورد تشویق و استقبال حاضران قرار گرفت.

در بخش دیگری از این مراسم ، ایرج نوذری که مجری این جشن بود ترانه هندی سریال «مسافری از هند»را که در تیتراژ پایانی این سریال با صدای وی پخش شده بود برای حاضران خواند.

در بخش پایانی این جشن دکتر ابریشم کار عضو شورای شهر اهواز ضمن تبریک میلاد مهدی موعود(عج)گفت: امیدوارم همیشه شهروندان اهوازی در نشاط وسلامتی باشند و   از طرف ۲۱ عضو شورای شهر میلاد صاحب الزمان(عج) را حضورتان تبریک عرض می کنم.

وی در ادمه گفت: امیدوارم با تلاش اعضاء شورای شهر بتوانیم محیط شادی را برای شهروندان فراهم نمائیم. خوشبختانه شورای شهر امسال برای مسائل فرهنگی و آموزش شهروندی بودجه خوبی اختصاص داده است تا این دو حوزه تقویت شوند.

عضو شورای شهر در پایان از معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری به دلیل برگزاری این مراسم و از شهروندان برای شرکت در این مراسم تقدیر و تشکر به عمل آورد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در خصوص برگزاری این جشن ها از سوی شهرداری اهواز گفت: نشاط و شادابی سرآمد هر کاری در زندگی است و موجب هدایت افراد به سوی زندگی اجتماعی سالم می شود. معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در کنار کارهای آموزش شهروندی و استفاده از مشارکت مردم در جهت کاهش هزینه های تحمیل شده به شهرداری به بهانه های مختلف و مناسبتهای ملی ومذهبی نیز اقدام به برگزاری جشنهای شاد و با نشاطی می نماید تا فضای طراوت و شادابی را هر چه بیشتر در شهر اهوازحاکم نماید.

وی در ادامه افزود: البته برگزاری جشن تنها یکی از مجموعه اقدامات معاونت اموراجتماعی وفرهنگی  است که بیشتر با هدف ارتباط مستمر و نزدیک با شهروندان برگزار می شود. ولی این معاونت در بخشهای دیگر نیز از جمله برگزاری جشنواره های هنری ، ورزشی ، آموزش شهروندی و همچنین مراسمات سوگواری مذهبی نیز اقدامات و فعالیتهای قابل توجهی انجام داده و در تلاش است با همت مضاعف شهری پویا را برای زندگی شهروندان فهیم بسازد و بدون شک رسیدن به این هدف تنها با مشارکت و همکاری شهروندان اهوازی مقدور و ممکن است.

همچنین معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در دو نقطه از شهر اهواز(پارک ۴۲هکتاری و پارک کوهساران) همزمان با شب میلاد امام زمان نورافشانی هایی بابرد بلند انجام داد و آسمان شهر اهواز را نورباران کرد.

علاوه بر برگزاری جشنها و مراسماتی که به صورت متمرکز از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار شد ، از سوی معاونتهای اموراجتماعی وفرهنگی مناطق نیز برنامه های مختلفی به مناسبت این میلاد بزرگ و فرخنده برگزار شد.در ادامه این گزارش چکیده ای از فعالیتهای هر یک از مناطق در نیمه شعبان آمده است.

آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در این خصوص گفت:منطقه یک جشنی را با نام طلوع انتظار در چهار راه طالقانی برگزار نمود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. همچنین به همین مناسبت فضاسازی زیبایی نیز در منطقه صورت دادو طاق نصرتی را در ابتدای خیابان سلمان فارسی نصب نمود.

مشارکت با ۹ مسجد در برگزاری جشن نیمه شعبان از دیگر فعالیتهای این معاونت در میلاد حضرت مهدی (عج) بود.

وی در خصوص برنامه های برگزار شده به مناسبت نیمه شعبان در منطقه ۲ گفت: به این مناسبت با ۷ مسجد در برپایی جشن اعیاد نیمه شعبان مشارکت صورت گرفته است.

وی همچنین به برگزاری جشن طلوع انتظار در پارک ۴۲ هکتاری اشاره کرد و گفت: به همت معاونت اموراجتماعی و فرهنگی منطقه ۲جمعه شب ۲۳ خردادماه جشنی برگزار گردید که مورد توجه و استقبال شهروندان واقع شد. به علاوه پی گیری در خصوص فضاسازی سطح منطقه با پرچم وریسه رنگی و پلاکارد و طاق نصرت و چراغانی فلکه سوم کیانپارس تا خیابان ششم ازجمله اقدامات به این مناسبت بوده است.

همچنین در شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت در منطقه دو نورافشانی با برد بلند در پارک ۴۲ هکتاری انجام شد.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی به برگزاری جشن طلوع انتظار در پارک زیتون منطقه ۳ اشاره کرد و گفت: در این جشن از گروههای هنری مختلفی جهت اجرای نمایش با موضوع آموزش شهروندی دعوت به عمل آمده بود. حضور قاری قرآن و خواننده عربی وبختیاری و مولودی خوانی از بخشهای دیگر این جشن بود.

وی در ادامه به فضاسازی سطح منطقه و نصب طاق نصرت و ریسه پرچم اشاره کرد و افزود : علاوه براینها معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه ۳به مناسبت نیمه شعبان با ۷ مسجد نیز در برگزاری جشن مشارکت نموده است.

 امیر آهن جان با بیان اینکه منطقه ۴ با ۱۵ مسجد و هیئت در سطح منطقه به مناسبت نیمه شعبان در برگزاری جشن مشارکت داشته است گفت: همچنین به مناسبت ایام پرخیر و برکت میلاد حضرت ولی عصر (عج)جشنی با نام طلوع انتظار در منطقه پردیس و روبروی شهرک محلاتی برگزار شد و در حاشیه برگزاری این جشن ایستگاههای فرهنگی ، آموزش شهروندی ، ورزش و… نیز برپا گردید.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری درخصوص برنامه های برگزار شده در منطقه شش گفت: برگزاری جشن طلوع انتظار در منطقه کمپلو شمالی مقابل مسجد قائمیه و مشارکت با ۱۲ مسجد در برگزاری جشنهای نیمه شعبان از جمله اقدامات در این منطقه است.

وی در ادامه گفت:  معاونت امور اجتماعی وفرهنگی در منطقه ۷ جمعه شب جشنی را در جاده ساحلی عامری برگزار نمود و در کنار آن ایستگاههای فرهنگی ، آموزش شهروندی ، ورزشی وسلامت را نیز برپا کرد.

وی افزود: همچنین به همین مناسبت با ۵ مسجد در سطح منطقه همکاری و مشارکت شد و در این مساجد جشنهایی برپا گردید.

 معاون امورجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در خصوص برنامه ها و جشنهای نیمه شعبان در منطقه۸  گفت: به این مناسبت جشنواره نقاشی کودک با موضوعیت حضرت مهدی(عج) و انتظار ظهور آن حضرت در پارک رشد برگزار گردید که کودکان بسیاری در آن شرکت کرده و به بهترین نقاشی ها جوایزی اهداء شد.همچنین جشن منتظران مهدی را در کوی مدرس برگزار شد که این جشن شامل بخشهای مختلفی بود.

برقراری ایستگاه صلواتی در کوی بعثت و مشارکت با ۲ مسجد در برگزاری جشن میلاد آقا امام زمان (عج)  نیز از برنامه های دیگر این معاونت بود. همچنین با توجه به اهیمت زیباسازی سطح منطقه و فضاسازی به مناسبت نیمه شعبان ۲۲تابلوی چهاروجهی ساخته و در نقاط مختلف نصب گردید.

آهن جان در پایان گفت: معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری با همکاری معاونتهای مناطق سعی دارد در ارائه خدمت به شهروندان اهوازی کوشا بوده و ساعات و لحضات خوشی را برای شهروندان مهیا سازد.

https://hoorkhabar.ir/75307کپی شد!
228
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.