ضرورت به‌روزرسانی تمام دستگاه‌های پخت نان در خوزستان

رئیس اتحادیه نانوایان خوزستان با اشاره به به‌روزرسانی ۶۰ درصد دستگاه‌های نانواها گفت: برای افزایش کیفیت نان باید ۴۰ درصد دستگاه‌ها که فرسوده هستند، به‌روز شوند که این مسئله تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت نان خواهد داشت.

هورخبر –  محمد صالح صیوانی رئیس اتحادیه نانوایان خوزستان با اشاره به وضعیت کیفیت نان در خوزستان اظهار کرد: در خوزستان عامل اصلی مؤثر در کیفیت نان آب‌وهوا و شرایط گرما است، این شرایط تأثیر منفی روی کیفیت نان می‌گذارد.

این مقام مسئول افزود: باید خمیر در اتاق مجزا و خنک باشد، اما وقتی خمیر در محیط با دمای ۵۰ درجه که دو مشعل هم در آن کار می‌کند قرار گیرد کم کم دما به بالای ۶۰ درجه نیز می‌رسد، همچنین بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیق تغییر می‌کند و ترش می‌شود، بنابراین باید مسئولان تسهیلاتی در اختیار نانوایان قرار دهند تا محیط برای عمل‌آوری خمیر فراهم شود و مشکلی از این نظر نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه نانوایان خوزستان با بیان اینکه نانوایان تلاش می‌کنند با اقداماتی مقاومت خمیر را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: نان در خوزستان از نظر کیفیت مشکلی ندارد و اگر دولت مشکل دستگاه‌های فرسوده را حل کند و تسهیلات خدماتی در اختیار نانواها قرار دهد، مسائلی که وجود دارد نیز رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد دستگاه‌های نانواها به‌روز شدند و این موضوع کیفیت نان را بالا برده است، برای افزایش کیفیت نان باید ۴۰ درصد از دستگاه‌های فرسوده، به‌روز شوند که این مسئله تأثیر بسزایی در افزایش کیفیت نان خواهد داشت. اگر دستگاه‌های فرسوده به‌روز شوند هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

صیوانی ادامه داد: مردم در بحث کیفیت نان به ظاهر آن توجه می‌کنند و اینکه باید نان سفید باشد در حالی که آرد تیره فواید و ارزش غذایی بیشتری دارد.

این مقام مسئول درباره وضعیت کیفیت گندم تصریح کرد: ماده اصلی تهیه نان و آرد، گندم است که گندم خوزستان بهترین گندم کشور است، اما آیا آردی که تولید می‌شود از این گندم است؛ شاید کمتر از گندم خوب و مرغوب خوزستان استفاده می‌شود، اما می‌گویم هنر نانوا این است که هر آردی را خمیر کند و نان با کیفیت تحویل مردم دهد.

رئیس اتحادیه نانوایان خوزستان اضافه کرد: در بحث آرد مشکلاتی وجود داشت که رفع شده است، اما در مجموع آرد تولید خوزستان مشکلی ندارد.

https://hoorkhabar.ir/716770کپی شد!
630
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.