آمریکا و رژیم صهیونیستی به حقوق کودکان فلسطینی توجهی ندارند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان‌ گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی عضو کنوانسیون حقوق کودک نیستند و مجمع سازمان ملل نسبت به جنایات آنان در فلسطین و لبنان، سکوت کرده است.

هورخبر –   امیر خلفیان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان‌ امروز در همایش استانی کودکان در معرض مخاطره در کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: پیمان‌نامه حقوق کودک در سال ۱۹۸۹ مورد پذیرش مجمع‌عمومی سازمان ملل قرار گرفت و حدود ۱۸۹ کشور به این کنوانسیون ملحق شدند.

وی ادامه داد: اما آمریکا و رژیم صهیونیستی علی‌رغم ادعایی که در زمینه حقوق کودک دارند به این کنوانسیون ملحق نشدند. خلفیان با اشاره به اهمیت حقوق کودکان در اسلام ادامه داد: موازین حقوق اسلامی در حوزه کودکان بسیار کامل‌تر از حقوق بین‌المللی است‌.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان اظهار کرد: سازمان ملل بر اساس تعهدات ما، اجرای این کنوانسیون را مطالبه می‌کند اما با وجود تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان، مجمع سازمان ملل سکوت کرده است.

خلفیان اظهار کرد: از تمامی نهادها، مؤسسات، مسوولان و افرادی که حس کرامت دارند، خواستاریم در زمینه حمایت از کودکان کار و خیابانی به میدان بیایند. وی بیان کرد: در صورت مشاهده ترک فعل مدیران و مسوولان نسبت به کودکان در معرض خطر، برخوردهای قانونی از طریق معاونت دادستانی اهواز انجام خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/716758کپی شد!
12
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.