کاهش ۱۱ درصدی ورود زندانی به زندان های خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان با اعلام کاهش ۱۱ و شش دهم درصدی آمار ورودی به زندان‌های استان در سال جاری، گفت: طرح سراسری غربالگری و پایش زندانیان در زندان‌های استان از شهریور ماه اجرا می‌شود.

هورخبر –  علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان خورستان با اعلام کاهش ۱۱ و شش دهم درصدی آمار ورودی به زندان‌های استان در سال جاری، اظهار داشت: طرح سراسری غربالگری و پایش زندانیان در زندان‌های استان از شهریور ماه به منظور بررسی وضعیت کلیه زندانیان با در نظر گرفتن شرایط اصلاحی و هنجاز پذیر شدن آنان اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، بازبینی پرونده کلیه مددجویان در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و مطابق با دستورات رئیس قوه قضاییه بصورت هدفمند، نظام‌مند و نتیجه‌محور در راستای اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی است.

وی گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مدیرکل زندان‌های استان، جمعیت ورودی به زندان‌ها در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۱.۶ درصدی داشته که تحقق این امر به واسطه نظارت مستمر و پایش محکومین و همچنین نظارت بر تناسب قرار‌های تامین کیفری بوده است.

دهقانی افزود:در اجرای طرح سراسری غربالگری زندانیان استان، کسانی مشمول ارفاقات قانونی می‌شوند که با شرکت در برنامه‌های اصلاحی، شرایط بازاجتماعی شدن را کسب کرده‌اند و شامل افرادی که وجودشان در بیرون از زندان مخل امنیت و آرامش مردم و جامعه شود، نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به شرایط زندانیان زن و ضرورت توجه به حفظ جایگاه زنان در خانواده، گفت: به زودی طرح پایش در اندرزگاه نسوان در زندان سپیدار برگزار و جلسه‌ کمیسیون عفو نیز در همان مکان تشکیل و درخواست‌های متقاضیان عفو بررسی تا چنانچه زندانیان متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شوند، نسبت به پیشنهاد عفو برای آنان اقدام شود.

مرخصی منجر به آزادی، پذیرش اعسار، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط، بهره‌مندی از پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات، انتقال به محل سکونت و پیشنهاد عفو از جمله نهاد‌های ارفاقی است که در این طرح برای زندانیان واجد شرایط در نظر گرفته می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/716620کپی شد!
4103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.