دولت چهاردهم از ظرفیت آسیا و آفریقا برای توسعه میدان دیپلماسی استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی، گفت: تقویت ارتباط با کشورهای همسایه می‌تواند ما را به اهداف سند چشم انداز 1404 برساند.

هورخبر –  امیر حیات مقدم نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشورمان، اظهار داشت: سال آینده مهلت دستیابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ به پایان می رسد و بر اساس آن باید به قدرت نخست منطقه تبدیل شده باشیم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: ما باید برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز روابط دوجانبه خود با کشورهای همسایه را تقویت کنیم و بعد از آن نیز سایر کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و کشورهای دیگر را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این بین کشورهای آسیایی و آفریقایی از جمله کشورهایی هستند که ظرفیت های ویژه ای برای جمهوری اسلامی دارند به خصوص در شرایطی که آمریکا و اروپا ایران را مورد تحریم های مستقیم و غیرمستقیم قرار داده اند لازم است از ظرفیت این کشورها در راستای تقویت حوزه اقتصاد استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبری در نهایت نیز ارتباط با کشورهای اروپایی ایرادی ندارد و دولت می تواند در صورت اصلاح شدن رفتار غلط آنها، زمینه را برای برقراری ارتباط با این کشورها در دستور کار قرار دهد اما نباید اولویت سیاست خارجی باشد.

https://hoorkhabar.ir/716591کپی شد!
4951

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.