این هفته را باید مصداق هفته دفاع مقدس نامید

پیروزی مردم در این انتخابات از فتح خرمشهر. شکستن حصر آبادان و... با حضوری حداکثری و انتخاب فرد اصلح کمتر نیست و بلکه اهمیت آن بیشتر هم هست.

هورخبر – در هفته های اخیر پس از آن رویداد تلخ حادثه پرواز اردیبهشت و آسمانی شدن سید محرومان و اعلم دار کار و تلاش بسیاری از هموطنان و کنشکران سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی برخی علما و منبری های مذهبی با تبلیغات گسترده و گرو گذاشتن آبرو و اعتبار خود در صدد رقم زدن حماسه ی دومی بودند برای حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح مورد نظر خود؛ و در سوی دیگرعده ای هم در تکاپو و تلاش بودند تا انتخابات را موضوعی فرمایشی و نمایشی و همچنین بیهوده و کم اثر در سطح حل مشکلات کشور و رسیدن به نقطه مطلوب معرفی کنند و این تفکر غلط را در باورها مردم جای بدهند. و به دو شیوه ی مستقیم و غیر مستقیم دو هدف را دنبال میکردند و سعی می نمودند اول مردم را از حضور به پای صندوقهای آرا منصرف کنند و دوم در انتخاب فرد اصلح ایجاد شبه و تردید بنمایند.

عده ای با هم صدایی و همراهی جماعت منافق و خارج نشین که دست آنان آغشته به خون هفده هزار شهدای ترور… بودند همراه شدند و جمعی هم درتقابل و تضاد با اصول انقلاب و نظام و یا گلایمندی از شرایط موجود گرانی، بیکاری و… نقش بادبزن به آتش بی تفاوتی به موضوع مهم انتخابات را ایفا می نمودند.

نکته قابل اهمیت این دو گروه و افرادی که مردم را تشویق به عدم حضور به پای صندوقهای آرا می کنند این بوده که راه دومی برای رهایی از شرایط بد و رسیدن به نقطه مطلوب تری به افراد و جامعه ارائه نمی کردند. و این در حالی است که شما نمی توانید حتی یک مورد در سراسر دنیا پیدا کنید که عدم حضور در انتخابات باعث شده باشد صدای فریادهای خاموش و اعتراضات بیشتر شنیده شده باشد و البته ممکن است برای مدت کوتاهی درصد مشارکت کمتر در برخی محافل نقد و بررسی شود اما نتیجه بخش نخواهد بود.

امروز رای دادن یک حق شهروندی در جهان به حساب می آید که بهره مندی از این حق انتخاب در جهان امروز به عنوان یک ابزار و راهکار مدنی و کنش سیاسی و اجتماعی موثر مورد پذیرش قرار گرفته است.

بدون تعارف نگارنده هم اعتقاد دارد به دلایل گوناگون داخلی و خارجی از جمله اهم آنها گره زدن تمام مشکلات جاری و ساری در کشور به توافق با غرب در هشت سال دولت اسبق و بی توجه ای به بسترهای و فرصت های موجود در ارتباط با ۲۰۰کشور دیگر که منجر به کاهش ارزش پول ملی، کوچک شدن سفره های مردم، بالا گرفتن نرخ تورم، گرانی و بیکاری مضاعف جوانان، تعطیل شدن کارخانجات کوچک و بزرگ به دلیل عدم تامین مواد اولیه و یا واگذاری آنها به بخش خصولتی(نور چشمی ها و عدم نظارت بر روند کاری آنها) بجای واگذاری به بخش خصوصی بر اساس اصل ۱۴۴ قانون اساسی و… علی رقم سعی و تلاشهای رئیس جمهور مغتنم و مردمی که توانسته بود گامهای بلند و کم نظیری در طول این سه سال در جهت رفع مشکلات جاری کشور بردارد اما همچنان ملت با تنگناها و گرفتارهای عدیده ای همراه و روبرو بوده است. اما هیچ عقل سلیم و نگاه جامعه شناسانه ای نمی تواند مدعی باشد با بی تفاوتی در انتخابات و گوشه نشینی و قهر با صندوق های رای شرایط اصلاح خواهد شد. عده ای بر این باورند که با رای ندادن می توان مسئولان نا کارآمد و احیانا نظام سیاسی را مورد تنبیه قرار بدهند اما این شیوه و گزاره ای امتحان شده است که در آزمون ها و ماراتن های مختلف سیاسی بارها در گوشه و کنار جهان اجرا ولیکن توفیق و نتیجه مثبتی را در پی نداشته است.

مردم و ملت غیور و وطن پرست ایران، دوست داران و غم دیدگان حاج قاسم ها و… نباید نگاه خود را به اشاره کسانی بدوزند که چند صباحی است دست درازی آنان از بیت المال به هر شکل ممکنی تا حدودی کوتاه شده است، کسانی که از برکت خان و سفره انقلاب و تخصیص بودجه های آنچنانی و برخورداری از رانت ها و فرصت امضاهای طلایی فربه و گردن کلفت شده اند و برای مدتی است که فتیله ی بریز و به پاش های آنها پایین کشیده شده است، سخت به دنبال تغییرات در حاکمیت از طریق عدم مشارکت و یا انتخاب غیر از فرد اصلح هستند. شناختن این دست افراد کار سختی نیست اینها کسانی هستند که دل در گرو غرب دارند و سعی در سیاه نمایی چهل و اندی سال خدمات انقلاب و خصوصا دولت شهید جمهور دارند. در ادامه نگارش خود از فرمایشات رهبر معظم انقلاب وام می گیرم که فرمودند. اهل سیاست و جامعه‌شناسان میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات را بررسی می‌کنند. تصور اینکه هر کسی رأی نداده مخالف نظام است، صد در صد اشتباه است.

عده‌ای، از برخی مسئولان و یا حتی نظام اسلامی خوششان نیاید، خیلی‌ها مشکل و کار و گرفتاری دارند و یا به علل دیگر در رأی‌گیری شرکت نکردند. میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات را کمتر از حد توقع و خلاف پیش‌بینی‌ها خواندند و گفتند: این مسئله عللی دارد که اهل سیاست و جامعه‌شناسان آنها را بررسی می‌کنند.[و انشالله امید است مسئولان نتیجه آن بررسی های کارشناسی شده را آویزه گوش خود کنند تا زین پس شاهد این نوع کنش های اجتماعی نباشیم]

ایشان در ادامه فرمودند: ممکن است عده‌ای، از برخی مسئولان و یا حتی نظام اسلامی خوششان نیاید همان‌گونه که آزادانه این حرف‌ها را می‌زنند اما این ذهنیت که هر کسی رأی نداده متصل به این افراد و این طرز فکر است کاملاً غلط و اشتباه است. که ان‌شاءالله در مرحله دوم اجتماع مردم پای صندوق‌های رأی، شوق‌انگیز و مایه‌ی آبروی نظام باشد.

رهبر انقلاب مشارکت مردم را پشتوانه و مایه‌ی سربلندی نظام خواندند و تاکید کردند: هر قدر مشارکت بهتر، صریح‌تر و روشن‌تر باشد نظام برای تحقق اهداف خود در داخل و پیگیری اهداف در مجموعه امتداد راهبردی کشور، از توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد.

ایشان ابراز امیدواری کردند: خداوند توفیق بهترین انتخاب را به مردم عنایت فرماید تا فرد منتخب بتواند اهداف نظام و ملت را محقق سازد… و لذا نگارنده این هفته را که در آخرین روزهای آن قرار داریم را هفته دفاع مقدس و حفظ ارزشها نامیده است و در روز جمعه ۱۵ اسفند که یک انتخاب مهم را در پیش رو داریم انتظار است فارغ از نگرانی ها، دلخوری ها، کم و کاستی ها و فعلا صرف نظر از سفره های کوچک شده مردم و … حضور در انتخابات را مانند حضور در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بنامیم و به پاس خون شهیدان دوران انقلاب و دفاع مقدس به عشق وطن پرستی و عزت مندی هر ایرانی و تداوم آرمانهای انقلاب و امام “ره”و فرمایشات رهبری عزیزمان به هر شکل ممکن پای صندوق های آرا حاضر شویم و بهترین فرد را انتخاب نمائیم.

به امید روزهای خوب برای ایران اسلامی

https://hoorkhabar.ir/716473کپی شد!
3107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.