رشد بیش از ۳۰ درصدی صادرات از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان، گفت: یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سه ماهه امسال از گمرکات استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶ درصدی داشته است.

هورخبر –  بهروز قره‌بیگی، ناظر گمرکات خوزستان اظهار داشت: میزان صادرات انجام شده پنج میلیون و ۷۸۶ هزار تن است که از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: میزان واردات در مدت یاد شده نیز سه میلیون و ۹۳۴ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار است که به لحاظ وزنی ۱۶ درصد و ارزشی ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات اهواز عنوان کرد: میزان درآمد گمرکات استان در سه ماه امسال ۴۹ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی میزان صادرات به کشور عراق در این مدت را ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات به ارزش ۵۷۹ میلیون و ۸۴۶ هزار دلار است که از نظر وزنی ۴۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: رایزنی‌های زیادی با طرف عراقی برای نفوذ هر چه بیشتر به بازار این کشور صورت گرفته است.

وی گفت: میزان ورودی مسافر از مرزهای شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر به استان ۶۷۲ هزار نفر و میزان خروج مسافر نیز ۶۵۸ هزار نفر در سه ماهه امسال ثبت شده است.

https://hoorkhabar.ir/716462کپی شد!
3454
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.