تکمیل طرح‌های عمرانی اربعین حسینی خوزستان تا ابتدای مرداد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح‌های عمرانی مربوط به گذرگاه های اربعین حسینی واقع در مرزهای شلمچه و چذابه تا اول مرداد ماه تکمیل خواهند شد.

هورخبر –  محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: دستگاه‌های و اداره‌های متولی طرح‌های عمرانی در ۲ گذرگاه اربعین حسینی شلمچه و چذابه باید نسبت به تکمیل این زیرساخت ها پیش از شروع حرکت زائران به سمت مرزها اقدام کنند.

این مقام مسئول به آغاز عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت سه کیلومتر از مسیر پشت مواکب اربعین در شلمچه اشاره کرد و افزود: بهسازی این مسیر همواره دغدغه موکب‌داران برای رساندن آسان تجیهزات، تدارکات و ارائه خدمات به زائران بود که همزمان با استقرار مواکب حسینی و قبل از مراسم اربعین، تکمیل و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خانچی گفت: عملیات اجرایی چهار خطه کردن ۹ کیلومتر از مسیر خرمشهر به اهواز از ۲ سمت در حال انجام است که در اربعین حسینی امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود:باید شرایطی در ۲ گذرگاه اربعین حسینی استان خوزستان فراهم شود تا موکب داران به راحتی خدمات خود را به زائران ارائه دهند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

https://hoorkhabar.ir/716384کپی شد!
4741
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.