وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مهم ترین دغدغه شهید رئیسی خدمت به مردم بود

مرتضوی گفت: حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید رییسی به رخ جهانیان کشیده شد و این مشارکت گسترده نشان از علاقه ملت به رییس‌جمهورشان بود که تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.

هورخبر – سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، ۸ خرداد ماه در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهانش در مصلی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهید رییسی در حوزه سیاست داخلی و خارجی اخلاق را نهادینه و دولت را از حاشیه‌ها به متن خدمت سوق داد.

وی با بیان اینکه شخصیت آیت‌الله رییسی با انقلاب شکل یافت و در دوران قبل از انقلاب به فعالیت‌های مبارزاتی پرداخت، افزود: ذهن خلاق، عشق به تحصیل و روحیه شجاعت‌طلبی او باعث شد در یک بازه کمتر از ۱۰ سال راه ۱۰۰ ساله را طی کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نه تهدید او را از خدمت وا می‌داشت و نه تشویق‌ها او را از خدمت و حوزه عدالت خارج می‌کرد. خدمت به مردم برای او از همه‌ چیز مهمتر بود و در همین راه به شهادت رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید رییسی در دوره تصدی قوه قضاییه بسیاری از اسرار مردم را در سینه داشت، گفت: در این دوران از وجود فساد بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری کرد و خود را مرد میدان مبارزه با فساد نشان داد.

وی به دوران حضور آیت‌الله رییسی در آستان قدس رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: احداث ۲ مجموعه زائرسرا در مشهد مقدس، بستر حضور بیش از ۵۰ هزار زائر را فراهم کرد.

مرتضوی بیان کرد: شهید رییسی موثرترین شخصیت در سیاست خارجی بود و با انسجام‌ بخشی داخلی، طرحی نو در سیاست خارجی به راه انداخت تا جایی که تمام گزینه‌های دشمن را از روی میز به زیر میز برد و تنها به مذاکره آبرومندانه و عزت‌مندانه با ملت ایران معتقد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در مراسم تشییع پیکر رییس‌جمهور شهیدمان، بیش از ۶۰ هیات خارجی حضور پیدا کردند. همچنین بیش از ۲۵۰ شخصیت سیاسی و علمی جهان پیام تسلیت فرستادند.

وی افزود: شهید رییسی در مدتی کوتاه، ایران را جزو کشورهای اثرگذار در سیاست بین‌المللی قرار داد تا جایی که دشمنان در برابر ایران اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.

مرتضوی ادامه داد: در عملیات عزتمندانه‌ای که علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت، تمام معادلات سیاسی جهان به هم خورد. بیش از ۱۰ کشور جهان از جمله آمریکا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند که نشان از اقتدار ایران است.

وی بیان کرد: امروز کشورهایی که به دنبال پرداختن به انزوای سیاسی ایران بودند، به برکت خون شهیدان و اقتدار ایران در دیپلماسی سیاسی، نگاهشان به انزوای غرب و آمریکای پلید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی تحت هدایت رهبری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین اشتغال بیش از یک میلیون نفری، ساخت چهار میلیون مسکن، کاهش رشد نقدینگی از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت انقلابی شهید رییسی است.

مرتضوی بیان کرد: خوشبختانه نرخ تورم در کشور کاهشی است و بی‌شک تا پایان سال به تورم زیر ۳۰ درصد می‌رسیم.

مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور فقید و همراهان شهیدش عصر سه شنبه ۸ خرداد در مصلی اهواز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار خوزستان، فرمانده سپاه استان، فرمانده قرارگاه کربلا، معاونین و مدیران استانداری، جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم اهواز برگزار شد.

https://hoorkhabar.ir/716362کپی شد!
7439
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.