دیدار و گفتگوی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با تعدادی از مددجویان زندان آبادان

در راستای ایجاد صلح و سازش پرونده های زندانیان، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با ۲۵ نفر از مددجویان زندان آبادان دیدار و مشکلات آنان را بررسی و دستورات لازم و مقتضی را صادر کرد.

هورخبر –  به منظور جلب رضایت شکات زندانیان و جهت فراهم کردن صلح و سازش در پرونده های آنان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه معاونین خود، قاضی شورای حل اختلاف و تعدادی از اعضای شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر با حضور در زندان آبادان و دیدار صمیمی با ۲۵ نفر از مددجویان محکومین به قصاص و دارای پرونده قضایی در شورای حل اختلاف این زندان، به بررسی مشکلات و پیگیری جهت جلب رضایت اولیاء دم و شکات آنان پرداختند.

در این دیدار معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: از سیاست های مورد تاکید قوه قضاییه حبس زدایی و رسیدگی فوری به وضعیت زندانیان و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف جهت فراهم نمودن صلح و سازش پرونده های آنان می باشد.

این مقام مسئول افزود: زندان باید محل اصلاح مجرمین باشد و مددجویانی که بر هر دلایلی زندان هستند و از بزه خود پشیمان و اصلاح شدند باید زمینه آزادی آنان با استفاده از ارفاقات قضایی و ایجاد صلح و سازش فراهم کرد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی خاطر نشان کرد: فلسفه حضور بزرگان و اعضای شعب ویژه شورای حل اختلاف عشایر در زندان های استان، استفاده از ظرفیت آنان در جهت حل و فصل موضوعات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری می باشد و همواره فعالیت های اثر گذار شورای حل اختلاف در این زمینه ها برای همه مشهود است.

وی در ادامه این دیدار با تماس تلفنی با شاکی یکی از زندانیان و پیگیری موضوع ، زمینه صلح و سازش و آزادی آن را فراهم نمود.

https://hoorkhabar.ir/716331کپی شد!
4952
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.