رئیسی دینش را به خوزستان ادا کرد

استان خوزستان نخستین استانی بود که آیت‌الله دکتر شهید سید ابراهیم رئیسی برای سفرهای استانی‌اش برگزیده بود چرا که معتقد بود آن‌قدر به این خطه سفر می‌کند تا مشکلاتش پایان یابد.

هورخبر – رهیاب در گزارشی نوشت: تنها دور روز از رأی اعتماد مجلس به هیات دولت نگذشته بود که آیت‌الله رئیسی وعده خود را عملی کرد و با جمعی از وزیران در این استان حاضر شد و جالب آنکه اولین استاندار دولت سیزدهم را پس از سه روز در این استان منصوب کرد و این‌گونه ارادت خود را به این خاک و مردم خونگرم نشان داد.

شهید خدمت در اولین سفر خود مسائل مهمی مانند رسیدگی به وضعیت آب شرب نقاط محروم استان، حضور در جمع مردم روستای مرزی جفیر، رسیدگی به مطالبات کادر درمان و پرستاران خوزستانی، بازدید از تالاب شادگان و دیگر موضوعات را در دستور کار قرارداد و این سفر نقطه عطفی در تحول نقطه آغازی در مسیر حل مشکلات شد.

آیت‌الله رئیسی در همین سفر بود که این جمله ماندگار را عنوان کرد که « تا مشکلات آن رفع نشود آرام نمی‌گیرد و اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر خواهد کرد» و همان‌گونه که وعده داده بود و شاید فراتر از این وعده پنج بار دیگر در طول سه سال به این استان سفر کرد و در جمع مردم خوزستان دینش را به این استان ادا کرد.

شهید خدمت که به‌واقع خستگی را خسته کرده بود، پس از وقوع حادثه زلزله اندیکا در آبان ۱۴۰۰ تهران را برای بار دوم به مقصد خوزستان ترک کرد و آنجا بود که مردم احساس کردند او تنها رئیس‌جمهور نبود؛ بلکه خادم مردم بود.

عکس مشهور حضور ایشان در بخش چلو از توابع اندیکا، در فضای مجازی و رسانه‌های خبری انعکاس زیادی داشت، در این تصویر او به همراه هیات دولت در فضایی صمیمی و به دور از تشریفات پای درد دل‌های مردم عشایر این منطقه نشست سپس به روستای محروم سرشط رفت و خطاب به اهالی آنجا گفت ” با اینکه گزارش‌ها را داشتم و از مسئولان استانی پیگیری می‌کردم؛ اما شب‌ها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم!

دستورات و حضور رئیس‌جمهور مردمی در این شهرستان بعداً مایه خیروبرکت شد و اتفاقات بزرگی را رقم زد که طی آن بسیاری از امکانات از جمله احداث راه ارتباطی و ارائه خدمات رفاهی میسور شد و قدردانی صمیمانه مردم محروم آنجا را در پی داشت.

شهید خدمت که حساب ویژه‌ای روی خوزستان از سایر استان‌ها در خدمت‌رسانی و رفع مشکلات بازکرده بود، باز دلش به هوای مردم این استان شهیدپرور راهی مناطق عملیاتی آنجا کرد.

او با کمترین آلایش در جمع راهیان نور قرار گرفت و با جوانان و دست‌اندرکاران این حرکت معنوی به گفتگو نشست و این مسئله خود خستگی را از تن متولیان و مجریان به در کرد و اشتیاق جوانان برای رفتن به این مناطق را دوچندان کرد.

آیت‌الله شهید دکتر رئیسی بخشی از زمان حضورش را در این سفر به سخنرانی در موقعیت‌های مختلف، شرکت در نماز جماعت و عکس سلفی با جوانان و نوجوانان پرداخت که همان موقع در فضای مجازی بیشترین بازدید را به همراه داشت.

خرداد ۱۴۰۱ اما حادثه‌ای تلخ در آبادان خادم جمهور را برای چهارمین بار به خوزستان کشاند، حادثه فروریختن ساختمان متروپل مسئله‌ای بود تا پایتخت را به‌قصد آبادان ترک کند. او مثل همیشه دردمندانه به خانواده‌های مصیبت‌دیده حادثه سرکشی کرد و دستور برخورد سریع با خاطیان را صادر کرد.

او از نزدیک از ساختمان حادثه‌دیده متروپل دیدن کرد و امیدها را برای رسیدگی به این حادثه بزرگ در دل خانواده‌ها و مردم آبادان زنده کرد.

آیت‌الله رئیسی که رونق و توسعه خوزستان برایش اهمیت زیادی داشت، در اسفند ۱۴۰۱ برای پنجمین بار وارد استان خوزستان شد و مصادف با روز ملی‌شدن صنعت نفت از یک پروژه عظیم پالایشگاهی در غرب آسیا رونمایی کرد تا نشان دهد در سایه تلاش و تکیه بر توان داخلی است که می‌توان به توسعه دست‌یافت.

نمی‌دانم چقدر نام «احمد فداله» را شنیده باشید، منطقه‌ای محروم و صعب‌العبور در منطقه شهیون دزفول است که کمتر مسئول باند پایه‌ای تاکنون به آنجا سفرکرده باشد؛ اما این موضوع برای شخصی مانند آیت‌الله رئیسی که در کنار مردم بودن را از افتخارات خود می‌دانست در اردیبهشت ۱۴۰۲ در سفر ششم پس از ورود به دزفول و افتتاح چندین طرح به این بخش محروم عزیمت می‌کند.

تصاویر پر بازدید حضور در جمع عشایر و گفتگوی صمیمی با اهالی منطقه در سیاه‌چادر، برگ زرین دیگری از دفتر خدمت خالصانه این مرد مجاهد بود که در تاریخ ماندگار شد.

هفتمین سفر مجاهد خستگی‌ناپذیر به خوزستان به بهانه افتتاح خط دوم قطار اندیمشک – اهواز صورت گرفت؛ اما گویا او بیش از این افتتاحیه‌ها دلش برای مردم خوزستان تنگ شده بود! گواه این مدعا آنجاست که در راه مسیر بازگشت خط اندیمشک – اهواز وقتی چشمش به تجمع کارگران شرکت هفت‌تپه در مسیر می‌افتد دستور توقف قطار را می‌دهد و بی‌درنگ در میان کارگران حاضر می‌شود. او که بزرگ‌ترین نقش را در حل مشکل بزرگ شرکت هفت‌تپه چه در دوران ریاست قوه قضائیه و چه در دوران ریاست‌جمهوری داشت این بار از نزدیک با این قشر زحمت‌کش دیدار کرد و چه استقبال گرمی شد.

اما زیباترین قاب عکس سفرهای آیت‌الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی، هشتمین حضورش در خوزستان و در جمع مردم ایذه بود.

استقبالی عجیب و وصف‌ناشدنی از رئیس‌جمهور به‌طوری‌که خودروی حامل ایشان ساعت‌ها به دلیل ازدحام جمعیت در مسیر متوقف شده بود و برای رسیدن به جایگاه سخنرانی وقفه‌ای طولانی ایجاد کرده بود.

حضور خادم جمهور در ایذه آخرین قاب تصویری بود که در سفر به این استان از او در خاطر مردم ثبت شده است و پایان دلدادگی‌های شهیدی که راه حاج‌قاسم را پیموده بود.

حال مردم خوزستان سوگوار مرد مجاهدی هستند که هشت بار در طول سه سال به هر بهانه‌ای برای تکریم و خدمت خالصانه به این استان سفرکرده بود و به معنای واقعی کلمه دینش را به خوزستان ادا کرده بود.

https://hoorkhabar.ir/716277کپی شد!
5870
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.