۷۰۰ ابزار جدید تولید داخل در اهواز رونمایی می شود
هورخبر – مجتبی مالکی ظهر امروز (شنبه ۲۲ مهر ماه) در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی ابزارآلات در خوزستان اظهار کرد: اولین نمایشگاه ابزار آلات اردیبهشت ماه امسال در آذربایجان شرقی با محوریت شهر تبریز برگزار شد؛ با توجه به اینکه خوزستان مرکز تولید نفت و گاز کشور است و یکی از قطبهای کشاورزی کشور به حساب میآید این نمایشگاه برای دومین بار در کشور در اهواز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه سه هدف را دنبال میکند تصریح کرد: هدف اول این است که بستری مناسب فراهم شود تا برندهای برتر تولید کننده و توزیع کننده ابزار در خوزستان، در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و جدیدترین ابزارهای تخصصی به مخاطبان معرفی شود؛ رونمایی از ابزارهای جدید تولید داخل هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه است و حدود ۷۰۰ ابزار رونمایی خواهد شد.
عضو هیئت مدیره انجمن کسب و کار ایران ادامه داد: آشنایی با نحوه استفاده از ابزارها و مهارت افزایی جوانان هدف دیگر برگزاری نمایشگاه است، در کنار غرفههای نمایشگاهی که برندهای مختلف در آن حضور خواهند داشت کارگاههای نحوه استفاده از ابزارها برگزار میشود.
مالکی گفت: نمایشگاه ابزارآلات در خوزستان سه استراتژی را دنبال میکند؛ استراتژی اول فرهنگ سازی است یعنی به کودکان، جوانان و دانش آموزانی که در هنرستان ها درس می خوانند و افرادی که علاقه مند هستند در آینده شغلی انتخاب کنند که به نوعی با ابزارآلات سروکار داشته باشند به آن ها ابزارهای جدید را معرفی کنیم.
وی دومین استراتژی را ظرفیت سازی اعلام و عنوان کرد: با توجه به هماهنگیهای انجام شده با فنی و حرفهای، قرار است در راستای مهارت افزایی جوانان و دانشجویان فنی و مهندسی، در حاشیه نمایشگاه دورههای مهارت افزایی در حاشیه نمایشگاه برگزار شود؛ کارآفرینی و ایجاد اشتغال نیز سومین استراتژی است که افراد جویای کار، علاقمندان، تولیدکاران، تعمیرکاران و سایر مشاغل بتوانند از این ابزارهای جدید استفاده کنند.
عضو هیئت مدیره انجمن کسب و کار ایران با بیان اینکه این نمایشگاه چند ویژگی خاص دارد اظهار کرد: در نمایشگاه تبریز ۳۰ برند حضور داشتند و در این نمایشگاه ۵۰ برند شرکت خواهند کرد، در واقع میتوان گفت در راستای حضور موثر برندها افزایش ۶۶ درصدی داشتهایم و این نشان از آن دارد که خوزستان ظرفیت لازم برای حضور برندهای مطرح کشور را دارد؛ از این تعداد ۱۰ برند صادراتی هستند ، ۲ برند رونیکس و توسن در کشورهای دیگر نمایندگی دارند و ۵ برند دانش بنیان هستند.
۲۰ درصد ابزار آلات تولید داخل هستند
مالکی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۳۹۰ در کشور ایران حدود یک درصد ابزارها تولید داخلی بود اما اکنون تولید داخلی شان به حدود ۲۰ درصد رسیده است، در این نمایشگاه نیز بیش از ۳۰ هزار قلم ابزار تخصصی به عرصه نمایش گذاشته میشود.
وی بیان کرد: از تمامی شرکتهای مادر تخصصی در نفت، گاز، پتروشیمی، حفاری، فولاد، نیشکر، شهرکهای صنعتی، صنایع تبدیلی و ابزار فروشهای سراسر استان دعوت میکنیم تا در این نمایشگاه شرکت کنند.
عضو هیئت مدیره انجمن کسب و کار ایران با بیان اینکه از آنجایی که خوزستان با کشور عراق همسایه است این نمایشگاه میتواند ظرفیت صادراتی داشته باشد تصریح کرد: از چند هیئت تجاری کشورهایی مثل عراق، روسیه، سوریه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان و ارمنستان دعوت شده تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ همچنین پوستر نمایشگاه با زبان عربی طراحی شده و برای کشور عراق ارسال شده است.
مالکی در خصوص دستاوردهای نمایشگاه ابزارآلات گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد امکانات استان رزرو شده و حدود ۶ هزار نفر در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد؛ همچنین ۵۰ واحد با فضای قریب به ۶ هزار متر مربع نمایشگاه را تشکیل می دهد.
وی افزود: ما معتقد هستیم مبادله هسته مرکزی بازاریابی است و به طور کلی نمایشگاهها بستری برای مبادلات تجاری بین تولید کنندگان، توزیع کنندگان، مشتریان، کارآفرینان و افراد جویای کار فراهم میکنند؛ از طرفی هر شغلی بخواهد ایجاد شود نیاز به ابزار تخصصی خودش دارد و نمایشگاه ابزار میتواند به عنوان یک نمایشگاه مادر در خدمت همه صنایع استان باشد.