رونمایی از کتاب «روابطعمومی ایاسجی»
هورخبر – کتاب «روابط عمومی ایاسجی» نوشته دکتر ولید آلبوناصر و مهدی باقریان دوشنبه(۲۶ تیرماه) در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی خوزستان رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این کتاب دربرگیرنده موضوعاتی در حوزه محیط زیست، مسئولیت های اجتماعی و حاکمیتی شرکت هاست و نقش روابط عمومیها در ایجاد قدمهای مبتنی بر توسعه پایدار در این سه حوزه به تشریح بیان شده است.
ولید آلبوناصر نویسنده این کتاب، مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از شرکتهای بزرگ صنعتی خوزستان است. وی در امور بینالملل و حوزه علوم سیاسی، پژوهشهای مختلفی داشته و در سال جاری نیز از سوی استاندار خوزستان مورد تقدیر قرار گرفت.
آلبوناصر اخیرا هم در بیست و دومین دوره جایزه صنعت روابط عمومی ایران، توانسته با رای هیئت داوران، جایزه ملّی روابط عمومی و جایزه ویژه انتشارات را از آنِ خود کند.
تولید محتوای متنوّع و امیدآفرین، برگزاری جشنواره ملّی شکرستان، ارتباط مؤثر با جوامع پیرامونی طرحهای نیشکر، انتشار کتابچهها و فصلنامه داخلی صنعت نیشکر، برگزاری جشنوارههای مختلف فرهنگی و رسانهای، حضور تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی و… موجب شده روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در نظام ارتباطی و اطلاع رسانی روابط عمومیها پیشرو باشد.
ایاسجی؛ چارچوبی ضروری برای توسعه پایدار
مؤلّف کتاب روابط عمومی ایاسجی در ابتدای آیین رونمایی، ای اس جی را چارچوبی ضروری برای هر شرکت و سازمانی برشمرد که به ذی نفعان کمک میکند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسکها و فرصتهای مرتبط با محیط زیست، جامعه و اقدامهای حاکمیتی است.
وی افزود، رعایت مقررات و استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و ملاحظههای اخلاقی و قانونی ایاسجی امروزه با بقای شرکتها گره خورده و رعایت آنها نه تنها به تحقق محیطی سالمتر و اخلاقیتر کمک میکند، بلکه سبب افزایش فزاینده توجه و علاقه سرمایهگذاران و سهامداران برای سرمایهگذاری بیشتر نیز میشود.
به گفته آلبوناصر، اصول و چارچوبهای اصلی ایاسجی همان چیزهایی است که بر اساس شاخصهای توسعه پایدار سازمان ملل تعریف و تدوین شده و بهکارگیری آن موجب بهبود وضعیت اقتصادی و بهرهوری شرکت ها و سازمانها و در نهایت بهبود سطح رفاه و درآمد ملّی میشود و توسعه پایدار و متوازن را تحقق خواهد بخشید.