باطل شدن مجوز فعالیت ۱۱ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان

هورنیوز – جمال عامری نسب با اشاره به رای کمیته فنی نظارت بر دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان گفت: تعداد ابطال پروانه دفاتر در سه ماهه اول سال جاری یک مورد و در سال گذشته ۱۰مورد بوده است.

 

وی افزود: به استناد بند الف آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، زیارتی و گردشگری مصوب هیات وزیران، دفاتر خدمات مسافرتی برای فعالیت در زمینه فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت دریافت می کنند.

 

عامری نسب با اشاره به بندب ماده یک آیین نامه دفاتر خدمات مسافرتی گفت: برای فعالیت در زمینه اخذ ویزا، برنامه ریزی و اجرای گشت تورهای گردشگری داخلی و خارجی، این دفاتر باید از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دریافت کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین برای فعالیت در زمینه تورهای زیارتی خارج کشور( مکه ،عتبات و ..) این دفاتر باید از اداره حج و زیارت اجازه فعالیت داشته باشند.

 

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: همه دفاتر خدمات مسافرتی الزاما هر سه مجوز را ندارند و برابر با هر بند از ارگان صادرکننده مجوز می توانند در آن زمینه فعالیت نمایند، لذا قبل از انعقاد قرارداد با شرکت های خدمات مسافرتی و واریز وجه می بایست در خصوص داشتن مجوز از سازمان صادر کننده مجوز در استان استعلام انجام شود.

 

وی افزود: برخی دفاتراز گذشته مجوزهای لازم را دارا هستند و بنا به دلایل مختلف از جمله تمدید نشدن پروانه بهره‌برداری ، تمدید نکردن ضمانت نامه حسن انجام تعهدات و … مجوزشان ابطال و امکان فعالیت در آن حوزه را ندارند.

 

گفتنی است در حال حاضر بدون احتساب منطقه آزاد اروند ۱۰۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان مجوز فعالیت دارند که تعداد دفاتر فعال شهرستان اهواز ۶۵ مورد است.

https://hoorkhabar.ir/712652کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.