کرونا و آموزش‌های مجازی، فقر تحصیلی را به همراه داشته است

هورنیوز – علی فر با بیان اینکه آموزش‌های مجازی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای آموزش‌های حضوری باشند، گفت: اگر همه ابزار‌ها و امکانات برای آموزش مجازی در دسترس باشند، فقط ۵۰ درصد اهداف آموزشی را می‌توان زیر پوشش قرار داد.

 

وی فقر تحصیلی دانش آموزان و افزایش بازماندگی از تحصیل به ویژه در مناطق محروم در ۲ سال اخیر را از جمله پیامد‌های شیوع بیماری کرونا و آموزش مجازی برشمرد و افزود: با توجه به ثبات وضعیت این بیماری در مقایسه با سال‌های گذشته، باید تهمیدات لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان‌ها اندیشیده می‌شد.

 

علی فر ادامه داد: به همین دلیل با بررسی و دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ریاست جمهوری، تصمیم گرفت مدارس و دانشگاه به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ارسال بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کل استان‌ها در ۸ فروردین ماه امسال، گفت: در استان نیز به منظور پایش وضع موجود، بررسی چالش‌ها و مسائل موجود، ۴ کمیته تشکیل شد.

 

به گفته علی فر؛ این کمیته‌ها شامل کمیته آموزش برای بررسی وضعیت کنونی و ارائه راهکار‌های مناسب برای ادامه آموزش، کمیته تعمیر و تجهیز برای آماده سازی مدارس، کمیته بهداشت و سلامت برای پیگیری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کمیته ارزیابی برای بررسی شیوه نامه‌ها و ابلاغیه‌های لازم الاجرا هستند.

 

وی درخصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: تزریق واکسن برای ورود به مدارس الزامی نیست، اما همه افراد حاضر در محل تحصیل اعم از معلم ها، مدیران، نیرو‌های خدماتی، رانندگان سرویس‌های مدارس و … باید بهداشت فردی و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در ساعت حضور در کلاس درس و مدرسه از ماسک استفاده کنند.

https://hoorkhabar.ir/703723کپی شد!
161
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.