تاکید معاون مطبوعاتی بر اهمیت نقش روابط‌ عمومی‌ها در ارتقای سواد رسانه‌ای مدیران

هورنیوز – فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی‌ که از سوی انجمن متخصصان روابط‌ عمومی ایران برگزارشد، گفت: در عصر حاضر که رشد فزاینده فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، چالش‌ها و گشایش‌های بسیاری در عرصه اطلاع‌رسانی و چرخه اطلاعات بوجود آورده است، اثرگذاری روابط‌ عمومی‌ها در تولید محتوای مناسب و به‌هنگام بسیار برجسته‌تر و مهم‌تر از گذشته است.

 

وی با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه روابط‌ عمومی‌ها در عرصه اطلاع‌ رسانی و شفاف‌سازی خاطرنشان کرد: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط‌ عمومی‌ها در مقام پاسخگویی و شفاف‌سازی سریع، باید به خنثی‌سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپردازند.

 

معاون مطبوعاتی، نظام ارتباطی میان روابط‌ عمومی‌ها و رسانه‌ها را نیازمند تدوین چارچوب‌ها و شیوه‌نامه‌های مدون دانست و با اشاره به گسترش باج‌ نیوزها به‌ عنوان یکی از کژکارکردهای ارتباطی روابط‌ عمومی‌ها با رسانه‌ها، بر شفاف‌ سازی و تدوین و اصلاح شیوه‌نامه‌های ارتباطی، برای مقابله با باج‌ نیوزها تاکید کرد.

 

مهدی‌پور در پایان از حمایت این معاونت برای تشکیل کارگروه‌هایی با حضور کارگزاران و دست اندرکاران روابط‌ عمومی کشور برای ارتقای جایگاه نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی کشور خبر داد.

https://hoorkhabar.ir/700531کپی شد!
215
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.