یکی از نقاط مثبت شورای پنجم اهواز انتخاب شاعری بعنوان شهردار است

هورنیوز – شاعری شهرداری است که از همان روزهای اول حضورش نشان داد که فعل توانستن را به خوبی صرف می کند.

 

حضور شبانه روزی در صحنه ها، خلاقیت در حوزه های مختلف عمرانی و فرهنگی، صراحت در تغییرات و مبارزه و ناسازگاری با مدیران فرسوده از جمله خواص منحصر به فرد شاعری است که می تواند از آن سود برد.

 

شاعری در حوزه عمرانی درخشید و با تکمیل پل شهید کجباف، سپس طرح انقلاب آسفالت مناطق اهواز ، استارت تقاطع غیر هم سطح میدان دانشگاه، تکمیل پل ارتباطی کوی نفت به کوی رمضان و چند پروژه دیگر در یکسال اخیر کارنامه درخشانی در بحث عمران از خود بر جای گذاشت. اما این پایان کار نبود…

 

او در حوزه فرهنگی با برگزاری برنامه بین الحرمین (که این پروژه فرهنگی الگویی برای استان های دیگر قلمداد می شد) توانست، توان خود را به رخ همه بکشد، همچنین انجام، چند کار فرهنگی هنری دیگر و دیدارهای مکرر با فعالان هنری و فرهنگی و ورزشی جامعه اهواز.

 

ما تا کنون با هر شهرداری روبرو بودیم بیشتر سعی داشت روی کارهای عمرانی و رفت و روب و حقوق کارکنان تمرکز کند، اما شاعری با انجام کارهای بزرگ در حوزه هنری و عمرانی، نه تنها توان خود را به رخ شهرداران پیش از خود کشید، بلکه جهت نمونه مورد استفاده منتقدین شهردار مشهد نیز قرار گرفت.

 

اما در حوزه پسماند هم شاعری بیکار ننشست و با تعجیل در قراداد جمع آوری و تفکیک پسماندهای خانگی سبب شد مردم اهواز از مشکل پاره گی نایلون های پسماند توسط زباله گردها خلاص شوند، همچنین مسئله عقیم سازی سگ های بلاصاحب که در همه دوره ها به مشکلی عظیم تبدیل شده بود، با حداکثر توان در حال عقیم سازی می باشند.

 

کار بزرگی دیگری که شاعری در حوزه پسماند انجام داد تامین اعتبار و بستن قرارداد ساخت سلول سوم محل دفن پسماند صفیره بود، که در این بین سلول دوم که از سالهای قبل ناتمام مانده بود، در درون ساخت سلول سوم تکمیل شده و به نوعی انقلابی در دفن، بدون آتش و عدم خروج بوی بد زباله ها، در سالیان متمادی بعدی در اهواز منجر خواهد گردید.

 

طرح ساخت کارخانه عظیم بازیافت هم در فاز بعد در دستور کار است که هجم زیادی از این زباله ها بازیافت می شوند و به طور ریشه ای مشکلات پسماند در اهواز مرتفع خواهد شد.

 

در حوزه فضای سبز نیز طرح هایی از قبیل استفاده از درختچه های میوه دار، گل های مختلف و کاشت نخلها در مناطق مختلف در حال اجرا است که با این ترتیب امید می رود بافت کنونی فضای سبز تغییر کلی کند و سرانه فضای سبز بالاتر رود.

 

شاعری در بحث زیباسازی شهر بسیار درخشید، تکمیل و تعویض نخل های فلکه پنج نخل و ایجاد زیبایی خاص به این فلکه، نورپردازی و رنگ آمیزی پل های اهواز که از نمادهای مهم اهواز قلمداد می شوند، ترمیم المان های کلیدی اهواز، زیبایی و رنگ آمیزی مناطق مختلف اهواز از کارهای شاعری در یکسال مدت حضورش بود.

 

شاعری شهر اهواز را در مدت حضورش به محیطی امن برای سرمایه گذاران تبدیل کرد و چند تفاهمنامه با شرکت های سرمایه گذار در این مدت امضاء نمود.

 

کار بزرگ و ریسک پذیر، شاعری که هیچ شهرداری جرات نزدیک شدن به آن را نداشت و آرزوی دیرین مردم اهواز قلمداد می شد. خلع ید شرکت کیسون و راه افتادن دوباره ساخت پروژه قطار شهری اهواز بود که شاعری جوان و جسور وارد آن شد و آن را با شجاعت منحصر به فردی انجام داد.

 

مسایلی که بر شمردیم اندکی از کارهایی است که در یکسال گذشته و در طول انتصاب شاعری انجام شد. در ضمن در حوزه پرداخت حقوق های عقب مانده سعی بسیار شده و به کمترین مقدار ممکن رسیده است. همچنین شاعری مانع از کم شدن حقوق کارگران و پرسنل شده است که در سالهای گذشته تغییراتی صورت گرفته بود که موجب نارضایتی پرسنل شده بود.

 

اکنون شاعری و شورای پنجم در کنار هم و به یاری هم دست به کارهایی زده اند که باعث آبرومندی شهر اهواز شده است. شورای پنجم امروزه دارای توانمندی بسیار زیادی نسبت به قبل شده است و می تواند اراده و رویاهای خود را در عزم جدی شهردار جوان ببیند.‌

 

کافی است همیاری و همراهی کنند در هر کاری که صورت می گیرد. امروز عامه مردم این انتخاب شورای پنجم را می ستایند.

https://hoorkhabar.ir/689418کپی شد!
60
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.