قیمت ملاقات با مسئولان نفتی چقدر تخمین زده شد؟

هورنیوز – بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در حالی کمتر از ۱۳ روز دیگر برگزار خواهد شد که ستاد برگزاری این نمایشگاه همچنان به دنبال جذب متقاضیان بالاخص در بخش ارزی خود است.
تا جاییکه تخفیفهای باورنکردنی این ستاد برای شرکت کنندگان خارجی و یا نمایندگان آنان مورد توجه فعالان داخلی قرار گرفته و این امر را در مقایسه با سالهای گذشته و تلاش بسیار سخت متقاضیان برای گرفتن تنها یک مترمربع از فضای نمایشگاه مقایسه میکنند و معتقدند ستاد برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور این روزها برای جذب مشتری به شدت دچار مشکل شده است.
اما در این بین یک نکته قابل اهمیت است و آن تلاش ستاد برگزاری این نمایشگاه برای جذب پوشش تبلیغاتی شرکتهای حاضر در نمایشگاه با قیمتی باورنکردنی است. دراین راستا این ستاد طی فراخوانی از شرکتهای حاضر در این نمایشگاه خواسته تا در صورت تمایل بخش تبلیغات شرکت خود در نمایشگاه را به دست آنان بسپارند.
براین اساس ۲ بسته پیشنهادی ارائه گردیده که متقاضیان بسته اول ۱۱۰ میلیون تومان و متقاضیان دسته دوم ۶۰ میلیون تومان در ازای این فعالیت ستاد برگزاری باید پرداخت کنند. نکته اصلی آنکه اغلب فعالیتهای درج شده دراین بستهها با کمترین هزینه و بهره گیری از نیروی انسانی فعال دراین ستاد صورت میگیرد و هزینه اضافی در این لیست پیشنهادی به ستاد برگزاری تحمیل نمیگردد. به عنوان مثال در پکیج ۱۱۰ میلیون تومانی این مجموعه ارائه خدماتی چون درج لوگو در سایت اختصاصی نمایشگاه، اختصاص ۵ عدد کتاب و سیدی مولتی مدیا و ۵ نسخه ویژه نامه مجلد، امکان توزیع کاتالوگ و بروشور از طریق غرفه های اطلاع رسانی، مصاحبه با مدیران شرکت و انعکاس در سایت اختصاصی نمایشگاه، درج لوگو و نشانی غرفه در کنار نقشه نمایشگاه در شبکه اجتماعی نمایشگاه، درج لوگو در نقشه راهنما نمایشگاه، درج لوگو در کتاب نمایشگاه و … در نظر گرفته شده که تمام این موارد بدون کمترین هزینه ای از سوی این ستاد صورت میپذیرد.
به زبانی ساده تر ستاد برگزاری این نمایشگاه باید طبق روال برگزاری نقشه راهنما نمایشگاه را به چاپ رساند و این هزینه میبایست صورت بگیرد بنابراین درج لوگوی یک شرکت در این نقشه هزینه ای را به این ستاد تحمیل نمیکند. از سویی دیگر، قرار دادن کاتالوگ تبلیغی یک شرکت برروی میز اطلاعات آنهم در شرایطی که نیروی انسانی برگزار کننده نمایشگاه موظف به حضور و پاسخگوئی به مراجعین هستند نیز رقمی به این ستاد تحمیل نمیکند.
نکته قابل تامل دیگر اینکه این ستاد برای پکیج یک خود که از متقاضی ۱۱۰ میلیون تومان برای چنین تبلیغات بسیار ضعیفی دریافت میکند حتی حاضر به درج آگهی در ویژه نامه نمایشگاه نشده و در بسته های تبلیغاتی خود تاکید بر درج تنها لوگوی این شرکتها داشته بنابراین احتمالا هر کدام ازاین شرکتها باید در صورت تمایل مبلغ دیگری جهت حضور در ویژه نامه نمایشگاه نیز بپردازند. با اینحال یک نکته دراین ۲ پکیج گران و قابل تامل ستاد بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مشهود است و آن اولین پیشنهاد درج شده در لیست تبلیغی این ستاد برای متقاضیان که به این نکته جذاب اشاره نموده است” همکاری در جهت دعوت از مسئولین داخلی و خارجی جهت بازدید از غرفه” تا جاییکه به اذعان برخی از کارشناسان هم اکنون این شائبه قوت گرفته که مسوولان این ستاد یک بسته سرد را با امتیار ملاقات با مسوولان داخلی و خارجی آن هم به طور اختصاصی به متقاضیان میفروشند.
امری که میتواند بخشی از نبود شرکت کنندگان سالهای پیش این نمایشگاه در این دوره و البته کاهش سودشان را جبران کند! برهمین اساس شاید باید گفت متقاضیان این بسته های تبلیغاتی دیدار با مسوولان داخلی و خارجی آنهم در غرفه اختصاصی را بین ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان میخرند. بنابراین در بدبینانه ترین حالت باید گفت بیست و پنجمین دوره نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی برروی ملاقات اختصاصی با مسوولان قیمت گذاشته تا جاییکه بسیاری از کارشناسان معتقدند این امر توهینی بزرگ برای مسوولان بویژه مسوولان نفتی تلقی میگردد به نحویکه به نظر میرسد ستاد برگزاری نمایشگاه این گونه در ذهن ها متواتر ساخته که میتوانید با دادن ۱۱۰ میلیون و حتی ۶۰ میلیون تومان با وجود پیشنهادهای تبلیغاتی دیگر، در غرفه خود به طور اختصاصی با مسوولان نفتی داخلی و خارجی ملاقات کنید! بنابراین باید گفت شاید قیمت دیدار اختصاصی با مسوولان نفتی به نوعی در این ۲ بسته تخمین زده شده است!
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی نفتی ها