رنسانس صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان

هورنیوز – مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر اظهارکرد: این هلدینگ پتروشیمی پس از بهره برداری از پروژه های تولید متانول در اقصی نقاط کشور، تولید کننده عمده این محصول در دنیا خواهد شد و به همین جهت باید افق جدیدی را برای این حوزه تدوین و ترسیم کرد.

 

داود باقری افزود: با تولید ۲۰ میلیون تن متانول در آینده نزدیک ، دریچه جدیدی تحت عنوان زنجیره ارزش را پیش رو خواهیم داشت از همین رو با تشکیل یک کارگروه از متخصصان و کارشناسان صاحب نظر در این حوزه، برنامه های جدیدی را در خصوص ورود به این آوردگاه تدوین کرده ایم و اکنون در میانه مسیر هستیم.

 

وی افزود: در ادامه برنامه ریزی های این هلدینگ، نشست های تخصصی با دانشگاهیان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان برگزار و برنامه های نوینی را پیش بینی کرده ایم تا با تکیه بر دانش و توان ملی، فرصت های جدیدی را برای تولید سودمند، اشتغال پایدار و توسعه تکنولوژی موجود ایجاد کنیم و شاهد رنسانس صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان بومی باشیم.

 

مدیرعامل انرژی سپهر با تاکید بر برنامه محور بودن این هلدینگ گفت: « ۳ رویکرد اصلی هلدینگ انرژی سپهر برای سنوات آتی “افتتاح پروژه ها”، “ایجاد بازار فروش جدید” و “گام نهادن در صنایع پایین دست” پتروشیمی است تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، سرمایه گذاری های بلند مدت و سودآوری را برای مجموعه تعریف کنیم. ایستایی در این دوره حساس از تاریخ پتروشیمی قطع به یقیین آینده روشنی را رقم نخواهد زد و میبایست با پویایی و خلاقیت، بسترهای نوینی را برای ارزش آفرینی خلق کرد.

 

باقری در پایان گفت: « انرژی سپهر و هلدینگ پتروفرهنگ در سال های پیش رو تولید کننده حدود یک سوم از کل متانول کشور خواهند بود و فرصت های یگانه ای را ایجاد خواهند کرد. و سه مگامتانول سبلان، دنا وسیراف ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران را افزایش خواهند داد.

نیپنا

https://hoorkhabar.ir/688910کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.