صنعت پتروشیمی نقش مهمی در توسعه پایدار و ایجاد ارزش افزوده کشور بازی می کند

هورنیوز – محمدرضا طلایی، عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پتروشیمی به عنوان پیشران بخش اقتصادی کشور باوجود همه محدودیت‌ها با افزایش تولید و نیز رشد صادرات محصولات پتروشیمی در راستای تحقق سیاست‌های کلان نظام عملکرد قابل دفاعی دارد، گفت: این صنعت در بدترین شرایط هم توانسته سالانه درآمدهای ارزی بسیاری نصیب کشور کند.

 

وی افزود: پتروشیمی در مسیر توسعه قرار گرفته است و در صورتی که لوکوموتیو این صنعت پویا، به خوبی حرکت کند، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و مزایای این صنعت در کشور می‌تواند قطار توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را به خوبی حرکت داد.

 

طلایی تصریح کرد: صنعت پایین‌دست پتروشیمی در صورت تحصیل شرایط مناسب ضمن جلوگیری از خام فروشی، افزایش صادرات غیر نفتی و ارزآوری و محرومیت زدایی، پتانسیل تبدیل به یکی از موتورهای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر و نیز تکمیل زنجیره ارزش در کشور را داراست.

 

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: صنعت پتروشیمی امروز به بالندگی کامل رسیده که امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت و جهش سوم باشیم که این مهم کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور خواهد کرد.

نیپنا

https://hoorkhabar.ir/688542کپی شد!
137
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.