مناطق نفت خیز جنوب حق آلایندگی را پرداخت کند/ عملکرد مدیران استانی علت عقب‌ افتادگی‌های خوزستان است

هورنیوز – مجتبی یوسفی با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی به استان خوزستان گفت: بر اساس قانون حق آلایندگی که در سال ۹۳ اجرایی شد، باید یک درصد از حق آلایندگی تولید محصولی که  آلوده کننده است، توسط شرکتی که این محصول را تولید می کند، پرداخت شود که در اهواز بر عهده وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه وکارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از دریافت ۱۴/۵ درصد کارمزد بابت تولید هر بشکه نفت از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران سخن گفته و یک درصد حق آلایندگی را از این ۱۴/۵ درصد به شهر اهواز پرداخت می کند که این تخلف است.

 

وی افزود: البته باید یک درصد از میزان کل تولید نفت پرداخت شود؛ زیرا قانون صراحت دارد و کسانی که صحبت از قانون جدید می کنند، به قانون آشنا نیستند؛ چراکه بر اساس قانون فعلی سهم شهر اهواز ۶ هزار میلیارد تومان است ومتاسفانه به این قانون عمل نشده است.

 

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: همانند حکم جریمه ای که در عدم پرداخت مالیات وجود دارد، اگر حق آلایندگی پرداخت نشود برای سال آینده نیز علاوه بر پرداخت مبلغ تعیین شده باید جریمه نیز پرداخت کند که مبلغ پرداختی نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان شده است.

 

و همچنین در بخشی دیگر گفت: خوزستان در چند سال اخیر، همواره با چالش‌ها و بحران‌ها و عقب افتادگی‌هایی مواجه بوده و درگیر مسائلی، چون سیل، کرونا، آبرسانی و… بوده است که این‌ها نشان دهنده لزوم بازنگری در مجموعه مدیریتی استان است.

 

یوسفی اضافه کرد: عملکرد مدیران استانی علت عقب افتادگی‌های خوزستان است و باید دولت، بازنگری جدیدی در مجموعه مدیریتی خوزستان اعمال کند و از این رو، تغییر سیاست‌های دولت در خوزستان ضروری است.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس، به عنوان موکلین و خادمان مردم، سعی در حمایت و تسهیل در امور و مشکلات مردم با کمک دولت دارند و وکیل الدوله مردم نیستند.

 

وی با اشاره به وضعیت قرمز خوزستان در زمینه شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: در این خصوص به رئیس جمهور و وزرای کشور و بهداشت اخطار دادیم تا وضعیت را تحت کنترل گیرند. البته بخشی از کنترل ویروس کرونا مربوط به مردم است و ضرورت دارد که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود؛ اما بخشی از آن که باعث شده وضعیت خوزستان در زمینه شیوع کرونا قرمز باشد، مربوط به عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با کرونا در استان بوده و این نگرانی وجود دارد که خوزستان در این بخش وارد مرحله بحرانی شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید تجدیدنظری در زمینه عملکرد و نوع موضع‌گیری‌ها در استان خوزستان صورت گیرد.

 

https://hoorkhabar.ir/685589کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.