تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان پیمانکاری ممنوع

هورنیوز – پس از اتفاقاتی که در حوزه کارگران پیمانکاری نفت رخ داد (خودکشی عمران روشنی مقدم کارگر میدان نفتی هویزه) توجه همه رسانه‌ها و برخی مسئولان و نمایندگان مجلس، به «کارگر پیمانکاری نفت» و مشکلاتش جلب شد.

 

در همین زمینه مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با بیانیه‌ای اعلام کردند: بساط پیمانکاران باید برچیده شود چراکه موجب حق‌کشی می‌شوند.

 

بعد از آن، خرمدل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: کارکنان پیمانکاری این سازمان باید هم‌زمان با کارکنان رسمی حقوق خود را به‌موقع و کامل دریافت کنند؛ تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای آنان به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست؛ منابع انسانی سازمان باید با حساسیت ویژه وضع کارکنان پیمانکاری و نحوه دریافت حقوق، دستمزد و مزایای آنان را رصد و پیگیری کنید؛ در صورت هرگونه سهل‌انگاری شرکت‌های پیمانکاری و عمل نکردن به تعهداتشان، طبق قرارداد، برخوردهای قانونی انجام شود؛ در شرایط کنونی که کارکنان صنعت‌ نفت در سنگر اقتصادی نظام، برای سربلندی کشور تلاش می‌کنند، نباید در زمان و نحوه پرداخت حقوق و مزایای نیروهای پیمانکاری دچار بی‌نظمی و تأخیر شد.

 

در این شرایط، کارگران پیمانکاری نفت می‌گویند پرداخت به موقع دستمزدها یک اتفاق خوب است اما کافی نیست؛ از آن مهم‌تر برچیده شدن بساط شرکت‌های پیمانکاری و تساوی کامل حقوق و مزایا میان کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری است. تا وقتی این تبعیض وجود دارد، نارضایتی هم هست.

https://hoorkhabar.ir/685242کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.