مدیرکل آموزش و پرورش از کمبود ۱۸ هزار معلم در خوزستان خبر داد

هورنیوز«کوروش مودت» دیروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، در جمع خبرنگاران، در رابطه با تامین و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: در استان خوزستان ۳۰ هزار کلاس درس فعال است از این رو باید نسبت به ارتقای شاخص‌های کیفی فضای آموزشی به عنوان یک اولویت نگاه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: بر همین اساس برای تامین و تجهیز مدارس، تفاهم‌نامه‌ای با مشارکت نوسازی مدارس کشور به امضا رسیده که طی آن ۱۰ هزار دستگاه کولر و ۲ هزار آب‌سردکن برای مدارس خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه باید ۵۰ درصد اعتبار این تجهیزات از اعتبارات استانی و ۵۰ درصد از اعتبارات ملی تامین شود تصریح کرد: آموزش و پرورش از تمام توان خود برای بهبود شریاط فیزیکی مدارس استفاده می‌کند.

مودت با بیان اینکه سال گذشته به همت خیرین مدرسه‌ساز شاهد جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مشارکت خیرین بودیم اضافه کرد: در این راستا رتبه اول را در شاخص جذب مشارکت‌های خیرین در کشور کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین مسائل بهداشتی مدارس به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه تعلیم و تربیت در استان دنبال می‌شود عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال اعتبار برای ضدعفونی فضاهای آموزشی سراسر استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به کمبود معلم در استان و ضرورت تامین نیروی انسانی اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه نقل و انتقالات در استان ما منفی است و سه‌هزار و ۳۸۵ نفر بازنشسته داریم، با در نظر گرفتن مجموعه ورودی و خروج نیروها با کمبود ۲ هزار و ۹۱ معلم در استان مواجه هستیم که اگر این آمار را به سال قبل اضافه کنیم، کمبود نیروی انسانی ما به ۱۸ هزار نفر می‌رسد.

وی ابراز کرد: این کمبودها را از طریق دو نوبته کردن مدارس، استفاده از نیروهای حق‌التدریس شاغل و آزاد، سرباز معلم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان حبران و بخشی نیز در قالب تفاهم‌نامه و از طریق خرید خدمات از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش تامین می‌شود که ۵۰ هزار ساعت بوده و با کمک ۲ هزار نیروی ساعتی اجرایی خواهد شد که در حال عملیاتی شدن آن هستیم.

مودت به سامانه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» اشاره کرد و یاد آورشد: این سامانه یکی از اقدامات نوین و تحولی مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و بر بستر برنامه موبایل زمینه‌ رشد شاخص‌های آموزش و پرورش در حوزه آموزش کاربردی و تعاملی فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استان خوزستان در شاخص ثبت اطلاعات  در سامانه شاد موفق به کسب رتبه اول کشور در این شاخص شده و به زودی شاهد ثبت اطلاعات ۱۰۰ درصدی مدارس و دانش آموزان در این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به پویش «آموزش ادامه دارد» اشاره کرد و گفت: معلمان خوزستانی در حوزه آموزش الکترونیکی در بستر فضای مجازی و تعاملی در کشور پیشرو هستند و راه‌اندازی سامانه شاد می‌تواند به نقش مهمی در تقویت راهبرد آموزش از راه دور داشته باشد.

شبستان

https://hoorkhabar.ir/684350کپی شد!
42
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.