پیشبینی فعالیت ۷۶ پایگاه نوروزی مطالعه کنکور در خوزستان
هورنیوز – جمشید کمایی اظهار کرد: به همه مناطق دستورالعملی در زمینه معرفی کردن پایگاههای مطالعاتی برای فعالیت در تعطیلات نوروز ارسال کردهایم تا مدارس آمار پایگاههای خود را در اختیار ما قرار دهند. به مناطق اعلام شده است در هر منطقه حداقل یک پایگاه دخترانه و یک پایگاه پسرانه را برای مطالعه دانشآموزان به ما معرفی کنند.
وی افزود: اعلام شده است که این پایگاهها باید از مناطقی باشند که از سالن مطالعات مناسب برخوردار باشند و امکان استفاده از وسایل سرمایشی نیز باید آن جا مهیا باشد. همچنین دانشآموزان باید بتوانند هم از میز و صندلی استفاده کنند و هم قابلیت فرش کردن سالن وجود داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از آموزش و پرورش مناطق خواسته شده است نیروهایی را نیز در پایگاهها قرار دهند که حضور و غیاب و رفت و آمد دانشآموزان را کنترل کنند. همچنین پس از مشخص شدن مکان پایگاه مطالعه دانشآموزان، آموزش و پرورش مناطق باید با نیروی انتظامی نیز هماهنگ کرده و مکاتبه کنند تا نیروی انتظامی نیز از طریق گشتهایی که ایجاد میکند، از این بخشها مراقبت کند.
وی خاطرنشانکرد: سالنهای مطالعات مدارس مکانهای مناسبی برای استفاده دانشآموزان هستند. علاوه بر این پایگاهها، به مناطق نیز اعلام شده است که میتوانند از فضاهای پژوهشسراها نیز برای سالنهای مطالعه استفاده کنند. در حال حاضر در حال جمعآوری اطلاعات مناطق در این زمینه هستیم.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در سالهای گذشته استقبال دانشآموزان دختر از پایگاههای مطالعاتی کنکور بیشتر از دانشآموزان پسر بوده است، تصریح کرد: پیشبینی میکنیم ۷۶ پایگاه شامل ۳۸ پایگاه دخترانه و ۳۸ پایگاه پسرانه داشته باشیم. این پایگاهها از ساعات اولیه صبح تا ساعت ۸ یا ۹ شب برای مطالعه دانشآموزان فعال هستند.
کمایی یادآور شد: امسال شرایط درس خواندن دانشآموزان سبک جدیدی دارد؛ امسال دانشآموزان همزمان با امتحانات نهایی، خود را برای کنکور نیز آماده میکنند. این مساله ضرورت وجود این پایگاهها را برای دانشآموزان بیشتر نشان خواهد داد.
وی گفت: به خانوادهها توصیه میکنم به پایگاههای مطالعهای که برای دانشآموزان در نظر گرفته شده است مراجعه کنند و شرایط مهیا شده را ببینند تا با نظارت خانوادهها، دانشآموزان مطالعه لازم را داشته باشند. دانشآموزان با حضور در این پایگاهها در کنار سایر دانشآموزان حضور پیدا میکنند و این مساله میتواند به عنوان یک عامل تشویقی عمل کند. همچنین در این پایگاهها، دانشآموزان از روند مطالعاتی یکدیگر آگاه میشوند.
ایسنا