مبانی طراحی مقاطع خطوط انتقال فاضلاب براساس حجم فاضلاب عبوری است نه دفع آب های سطحی

هورنیوز – مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در تماس تلفنی با بخش خبر شبانگاهی ساعت ۲۳ خوزستان گفت: اهواز شهریست با توپوگرافی و عوارض طبیعی هموار که آب های سطحی بصورت ثقلی قادربه جریان در آن نیست و از آنجا که مبانی طراحی مقاطع خطوط انتقال فاضلاب بر اساس حجم فاضلاب عبوری است نه دفع آب های سطحی لذا این آب ها در معابر و خیابان ها جریان پیدا می کنند.

کریمی بیان داشت: متاسفانه شهر اهواز نادر شهریست که دارای شبکه انتقال آب های سطحی نمی باشد .

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب متولی هدایت آب های سطحی نیست بلکه متولی انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در پاسخ به سوال گوینده خبر مبنی بر علت سرریز فاضلاب گفت: مواقع بارندگی طبیعی است آنچه *مازاد بر حجم فاضلاب* وارد شبکه فاضلاب می شود در معابر و خیابان ها جاری می شود .

فردوس کریمی خاطر نشان کرد: از سال گذشته طرح جامع فاضلاب اهواز را بازنگری و به روز کردیم و بر اساس آن خطوط جمع کننده فاضلاب در سواحل غرب و شرق رودخانه کارون ، فاضلاب را به سمت تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود، هدایت می نمایند.

وی افزود: شبکه فاضلاب اهواز بیش از ۴۰ سال قدمت دارد که اکنون جوابگوی جمعیت و توسعه فعلی نیست و ما در حال بازسازی ،اصلاح و به روز رسانی آن هستیم.

وی در ادامه گفت: ورود نخاله های ساختمانی، پسماندهای بازارچه و فست فودها و شاخ و برگ درختان و ..به شبکه فاضلاب باعث گرفتگی خطوط و شبکه فاضلاب و جاری شدن ان در معابر شهری میشود بنابراین از شهروندان عزیز تقاضامندیم همواره نسبت به این امر توجه لازم داشته باشند.

https://hoorkhabar.ir/677551کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.