نرخ بیکاری خوزستان در ۲ سال اخیر روند صعودی داشته/ زنگ خطر آمارها در بحث اشتغال

به گزارش هورنیوز، جلسه گزارش عملکرد برنامه‌های کارگروه تخصصی اشتغال و استانداردسازی، ظهر دیروز با حضور مسئولان اجرایی دستگاه‌ها در شورای اداری استانداری برگزار شد.

طبق معمول فضای گل و بلبل از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر وضعیت اشتغال و موارد مربوط به این اداره کل مهم در استان خوزستان حاکم بود و اصلا گویی رتبه های ضعیف دوسال گذشته در این حوزه مربوط به استان دیگر است!!!

در همین زمینه و با توجه به ارائه آمار و گزارشات سیدنور محمدپور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: زمانی که اطلاعات و آمار استان را بررسی می کنیم، مشاهده می شود که وضعیت شاخص های استان خوزستان وضعیت مناسبی نیست.

حاجتی با اشاره به بحث طرح آمارگیری نیروی کار در استان عنوان کرد: نرخ بیکاری استان در سال ۹۵بر اساس این طرح، ۱۲.۷ درصد بوده است که این عدد در سال ۹۶ به ۱۴.۷ درصد و در سال ۹۷ بر اساس اطلاعات فصل تابستان به ۱۵.۶ درصد رسید و این موضوع بیانگر یک روند صعودی نرخ بیکاری در استان است.

وی ادامه داد: زمانی از نظر نرخ بیکاری استان در رتبه ۱۹ کشور قرار داشت و استانی که بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشت، رتبه اول بود اما در حال حاضر رتبه استان خوزستان در بحث نرخ بیکاری، رتبه دوم کشور است و این مساله بیانگر روند صعودی نرخ بیکاری در خوزستان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: باید خروجی جلسات و کارگروه های اشتغالی که در استان برگزار می شود مشخص باشد و آن‌ها را لمس کرد. اگر این جلسات خروجی داشته باشند، باید شاهد بهبود وضعیت نرخ بیکاری در استان باشیم اما اکنون شرایط به شکلی است که نرخ بیکاری در استان رشد داشته است.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: آمارها در بحث اشتغال زنگ خطری است که حس می‌کنیم؛ آن هم در خوزستانی که تولید ثروت در آن به وفور دیده می‌شود. خوزستان باید از این فاز بیکاری خارج شود چرا که به تبع بیکاری مسائل امنیتی نیز پیش خواهد آمد.

وی افزود: دستورکارها باید مورد تجدیدنظر واقع گردد؛ ما ظرفیت‌های زیادی در استان خوزستان داریم، چرا نباید از آن‌ها استفاده کنیم؟!

حیدری با اشاره به روند برگزاری جلسات شورای استان، عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم که جلسات شورای استان در فواصل کمتر و با موضوعات متفاوت‌تری برگزار شود و ما مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تعهد بدهیم چرا که می‌توان در بحث پروژه‌های نیمه تمام کار بیشتری انجام داد و در جلسات بعد تصمیمات بهتری گرفت؛ نگاه به اشتغال در استان را باید بهتر کرد.

باتوجه به اظهارات مدیران ارشد استان در خصوص بحث بیکاری و اشتغال، دیگر زمان آن فرارسیده تا استاندار تصمیم جدی برای از بین بردن رکود این حوزه اتخاذ کند و با تعویض مدیر یا مدیران مربوطه خوزستان را از عواقب مشکلات بیکاری و عدم اشتغال نجات دهد.

https://hoorkhabar.ir/676776کپی شد!
189
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.