چرا داعش و الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی اهواز را پاسکاری می کنند؟

هورنیوز – با گذشت یک روز از ذوق زدگی گروه تروریستی الاحوازیه برای حمله به رژه نیروهای نظامی در اهواز نگذشته بود که این گروهک مجبور شد در بیانیه ای نقش داشتن در این اقدام تروریستی را تکذیب کند.

روز شنبه ۳۱ شهریور ساعتی از حمله دژخیمانه به رژه نیروهای نظامی در اهواز و شهادت بیش از ۳۰ تن و مجروح شدن ۷۰ نفر نگذشته بود که «یعقوب حُر التسطری» سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت و گو با یک شبکه خبری معاند به نام ایران اینترنشنال مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

اما چند ساعت بعد، داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و شب گذشته گروهک الاحوازیه با انتشار بیانیه‌هایی به زبان‌های عربی و انگلیسی، مسئولیت خود در حمله تروریستی اهواز را رد کرد.

این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که همزمان با اعلام مسئولیت الاحوازیه در ترور روز شنبه نام این گروهک تروریستی به تازگی بر زبان ها افتاد و بسیاری از افراد آن ها را تازه شناختند. پس از آنکه بیوگرافی الاحوازیه منتشر شد و مشخص شد که افراد این گروهک معتقدند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها و آزادی عربستان شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس ادامه یابد، عربستان به عنوان متهم اصلی حامی از تروریست در منطقه به خصوص در خاک کشورها مطرح شد.

عربستان در ابتدا تلاش داشت که الاحوازیه را به عنوان یک جنبش آزادیخواه و استقلال طلب در ایران معرفی کند و در همین رابطه بود که با همکاری شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال با سخنگوی الاحوازیه مصاحبه کرد اما پس از آن که با واکنش تند افکار عمومی جهانی و ایرانی مبنی بر محکوم کردن این اقدام تروریستی مواجه شد ناگزیر به تغییر مسیر اقدامات خود علیه ایران شد.

از آنجایی که این ترور منجر به این شد که دست عربستان در حمایت از گروهک های تروریستی در خاک ایران رو شود و سرنخ های بیشتری به دست ایران داد تا این مساله را به صورت مستقیم علیه عربستان به کار گیرد. ریاض نیز چاره ای جز این نداشت تا پای داعش را به میان بکشاند. بر همین اساس بود که داعش مسئولیت حمله تروریستی به رژه اهواز را برعهده گرفت.

این کافی نبود و هنوز نام الاحوازیه از اخبار و زبان ملت ایران و جهانیان کمرنگ نشده بود تا اینکه الاحوازیه نیز از سوی ریاض مجبور شد تا مسئولیت خود در حمله به رژه نیروهای مسلح کشورمان را تکذیب کند.

اما در این میان نکته ای که از سوی عربستان و دیگر حامیان تروریسم فراموش شده اقدامی است که سخنگوی الاحوازیه در ذوق زدگی خود در مصاحبه با ایران اینترنشنال انجام داد و هنوز راه کاری به ذهن آن ها نرسیده تا این مصاحبه را بتوانند از اذهان عمومی جهانی پاک کنند.

یادآور می شود که الاحوازیه نام گروهی است که در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار اعلام موجودیت کرد و مدعی استقلال خوزستان از ایران و تعلق جزایر سه‌گانه خلیج فارس به «خوزستان» و همچنین «عربی» بودن «خلیج فارس» است. این گروه در سایتی خبری به نام «احوازنا» به تبلیغات ضد ایرانی و تجزیه‌طلبانه می‌پردازد و در چند سال گذشته بارها مسئولیت حملات تروریستی که در استان خوزستان رخ داده را پذیرفته است.

براساس آنچه برخی سایت‌های خبری منتشر کرده‌اند، حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» یا همان «الاحوازیه» در انگلستان و برای مقابله با جمهوری اسلامی اعلام موجودیت کرده است.«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» اولین مسئول این گروه تروریستی بوده و پس از مرگ او «عدنان سلمان» مسئولیت گروهک را به عهده گرفت.

رهبر معنوی و نظامی این گروهک در حال حاضر «حبیب نبگان» است که در دانمارک سکونت دارد و وزارت امور خارجه کشورمان با احضار سفیر دانمارک در ایران نسبت به آزادی این فرد در این کشور اخطار داده و دانمارک نیز به ایران اعلام کرده که در این خصوص تحقیقات لازم را انجام خواهد داد.

پریسا رهنما

https://hoorkhabar.ir/675772کپی شد!
283
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.