آقای استاندار و مجمع نمایندگان استان خوزستان، اینک نوبت شماست…

به گزارش هورنیوز، همگان آگاهند که رسانه ها رکن چهارم دمکراسی بوده و عدم نظارت و حضور رسانه ها، بی تفاوتی اصحاب رسانه در حوادث و رخدادهای جامعه سبب شکل گیری باندهای سهم خواه و فساد و… می شود که این به ضرر کشور و استان خواهد بود.

وضعیت کنونی خوزستان از عدم نظارت مراجع نظارتی مثل نمایندگان مجلس، رسانه های مستقل و… در سالهای طولانی و اکنون حاصل شده که این در سالهای آتی موجب تنش های بسیار بین مدیران پر زور و قدرت و انگشت شمار رسانه های منتقد و مستقل خواهد شد و در نهایت آن چند رسانه هم عرصه را ترک کرده و مشخص نیست چه بر سر این خطه زجر کشیده بیاید.

البته به قول استاندار خوزستان، رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند و مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاه های اجرایی باید از نقد رسانه ها استقبال کنند، که این استقبال گاهاً به شکایت، تهدید و… از سوی برخی مدیران می انجامد.

در این میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابزار نظارتی و سوال از همه ارکان نظام با خالی کردن صحنه در استان خوزستان و عبور از کسب رتبه ۲۸ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۵ (جدول رتبه بندی سال ۹۶ در مهرماه سال ۹۷ از سوی وزارت کار ارائه می شود) نشان دادند که مقوله کار و تعاونی ها آنچنان مهم نبوده و نرخ رشد بیکاری سال ۹۶ نسبت به سال قبل نیز تنها فقط یک آمار بوده و ارزش چندانی ندارد!

در این شکاف و عدم نظارتها، فعالین رسانه ای و همچنین رسانه های نگران از وضع موجود دست به کار شده و هرکدام در کمک به استاندار و مجمع نمایندگان با تحلیل و بررسی عملکرد مدیران کم فروغ سعی در بهبود وضعیت خوزستان زرخیز داشته و در خصوص معیشت و کار جوانان این استان دست به قلم شده اند.

در همین زمینه علی عبدالخانی نویسنده و فعال رسانه ایی در کانال شخصی خود نوشت: از یک نگاه منطقی، اداره ای که در کورس با همه استانهای کشور در جایگاه نزدیک به آخر قرار می گیرد، این اداره بخودی خود مستحق شدیدترین نقدها است.

وی همچنین در بخش دیگری با نقد از عملکرد دو مدیرکل خوزستانی که اتفاقاً از خبرنگاران نقاد نیز شکایت کرده اند آورده: از استاندار خوزستان که گفته بود در دوره ایشان هیچ کس تحت تعقیب مطبوعاتی قرار نخواهد گرفت می خواهیم، به ادارات و سازمانهای رتبه آخر استان همچون آموزش و پرورش، تعاون،کار و رفاه اجتماعی و… هشدار دهد که تا زمانیکه از وضعیت رفوزه خود به نسبت سایر استانها خارج نشوند و در جایگاه مناسب قرار نگیرند، حق طرح دعوی بر علیه هیچ منتقدی اعم از رسانه یا فعال مطبوعاتی نخواهند داشت.

در پایان آنچه که برای چندمین مرتبه به مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان می شود این است که عملکرد شما مورد بررسی مردم و شهروندان خوزستانی قرار دارد و اگر شما مثل نمایندگان استانهای دیگر در مجلس نمی توانید برای همه خوزستان فریاد بزنید، اما با درخواست از وزیر کار می توانید در مورد عملکرد دوساله مدیرکل این اداره در خوزستان سوال کنید و این مدیر هم در محضر مردم پاسخگو باشد.

همچنین در صورتی که دولت پاسخگو نبود می توانید مثل نمایندگانی که پیگیر شکایت از وزیر کار پس از استیضاح هستند، شما نیز به کمسیون اصل ۹۰ شکایت کنید و بپرسید که چرا عکس العملی نشان نداده و باعث رشد نرخ بیکاری، کسب رتبه ۲۸، و بصورت غیر مستقیم باعث برخی تجمعات کارگری و… در خوزستان شده اند. در این میان استاندار نیز باید با مجمع نمایندگان متحداً نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و هرچه زودتر در رسانهای رسمی به شهروندان خوزستان در خصوص وضعیت کار و تعاون در دوسال گذشته پاسخگو باشند.

https://hoorkhabar.ir/675059کپی شد!
225
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.