آغاز طرح تفکیک از مبدا پسماند اهواز از نیمه دوم ۹۷

هورنیوز – در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، فلسفی رییس شورای اسلامی شهر اهواز، بویری معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان اهواز، شریفی و یلالی روسای بهداشت شرق و غرب اهواز و تنی چند از مدیران شهری و شهرداری حضور داشتند، کتانباف با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده سازی نقشه راه طرح جامع تفکیک از مبدا پسماند بیان کرد: با توجه به نظر سنجی های انجام شده اکثر مردم اهواز به اهمیت موضوع تفکیک زباله واقف هستند ولی به دلیل نبود زیرساخت لازم این موضوع محقق نشده است. براین اساس سازمان پسماند از چندماه قبل با بروزآوری مطالعات قبلی، سفر به کلانشهرهای دیگر، الگوبرداری و استفاده از تجربیات آنها، طرح مدون و عملیاتی را آماده کرده است که به امید خدا آماده اجراست.

وی افزود: طرح تفکیک از مبدا تاکنون دهه سوم اجرای خود در کشور را می گذارند. علیرغم این عقب افتادگی امیدواریم بتوانیم آنرا در اهواز اجرا کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اهتمام خود در زمینه ی بهداشت و سلامت مردم افزود: به دلیل حساسیت این موضوع محل جلسات کارگروه سلامت را به داخل شهرداری منتقل کرده ایم و به صورت جدی پای کار هستیم توقع داریم که همه ارگان ها نیز پای کار بیایند.

این مقام مسئول یکی از ریشه های مشکلات قبلی را، نبود مدیریت واحد شهری خواند و گفت: لایحه مدیریت واحد شهری از دهه ۶۰ تاکنون بین دولت ها و مجالس مختلف دست به دست شده اند و هنوز هم به تصویب نرسیده است. بهرحال تا رسیدن به مدیریت واحد شهری، می توانیم در سایه هدایت های استاندار خوزستان و فرماندار اهواز مدیریت هماهنگ شهری داشته باشیم. یکی از دلایل مشکلات قبلی، جزیره ای عمل کردن ارگان ها بوده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کتانباف با اشاره به اهمیت ساماندهی مشاغل غیر رسمی گفت: در طول هفت ماهه گذشته تاکنون بارها از اداره مسکن و شهرسازی خواسته ایم تا زمین های دارای کاربری بازارچه را به ما معرفی کنند. وقتی ما دستفروشی را از کف خیابان با دهها آسیب بهداشتی و اجتماعی به محلی مناسب منتقل می کنیم، هم وی را دارای یک شغل شناسنامه دار و با هویت کرده ایم، هم می توانیم مانع بسیاری از عوارض بهداشتی، ترافیکی و غیره شویم.

شهردار اهواز ادامه داد: در شرایطی که کشور با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند و با توجه به محدودیت های مالی دولت، می توان با ساماندهی مشاغل غیر رسمی با کمترین هزینه و هماهنگی بین بخشی صدها شغل پایدار در شهر ایجاد کرد.

وی افزود: در اهواز ۱۲۴ محله داریم و باید برای آنها ۱۲۴ بازارچه ایجاد کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده جهت ساماندهی نخاله ها در شهر افزود: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موفق شدیم با شناسایی خودروهای حمل نخاله، آنها را به جی پی اس مجهز و با فعالیت مستمر اکیپ خدمات شهری این معضل را مدیریت کنیم. این خودروها توسط دو سامانه نظارت می شوند، اما برای کنترل دقیق تر و همه جانبه نیاز به تاسیس سازمان حمل و نقل بار هستیم که این موضوع در چارت جدید ابلاغ شده از سوی وزارت کشور پیش بینی شده است و بزودی در شهرداری اهواز محقق می شود.

https://hoorkhabar.ir/673335کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.