در جلسه شورای اشتغال آبادان چی کسی راست گفت؟

به گزارش هورنیوز، کلاف سردرگم اشتغال خوزستان با رتبه های فاحش اداره کل کار این استان در سال گذشته و امسال (رتبه ۲۸ درمیان ادارات کل کشور، رتبه ۲۶ معاونت تعاون این اداره در کشور و افزایش نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته) تکمیل شده و شنیده ها حاکی از تغییر و تحولات در این اداره تاثیر گذار استان طی روزهای آینده دارد.

البته تا کنون مجمع نمایندگان استان و استاندار عدم رضایت خود را از عملکرد مدیرکل این اداره اعلام نکرده اند که معمولاً و قبل از انتخابات آینده مجلس و…، مردم با رای آگاهانه به این عدم اظهارات و نظارتها واکنش نشان می دهند و مسئولینی را خواهانند که بدون در نظر گرفتن منافع و حلقه اطراف خود برای مردم قدم مثبت برداشته باشند.

از این رو پس از پیگیری های این پایگاه خبری تحلیلی تاکنون شهروندان این استان از کاستیها و عدم مدیریت صحیح باخبر شده و امید است به زودی مسئولین نظارتی(نمایندگان مجلس)، وزیرکار و استاندار خوزستان نسبت به این موضوع مهم واکنش نشان دهند و با یک انتصاب بجا و کارآمد وضعیت اشتغال این استان زرخیز را بهبود ببخشند.

از سویی دیگر در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان که دیروز ۳ خردادماه برگزارشد، تناقضات در آمار ارائه شده از دو مقام مسئول به وضوح مشاهده شده و نهادهای بازرسی در این میان نقش پررنگی ارائه نکرده و مشخص نیست تا چه زمانی این عدم رسیدگی به عملکرد مدیران خوزستانی ادامه دارد؟!

در همین زمینه سیدنور محمدپور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با زیرکی تمام و آمار مربوط به مدیران قبل از خود گفت: نرخ بیکاری آبادان در سال ۹۰ در حدود ۲۴درصد بود که این آمار در سرشماری سال ۱۳۹۵ به ۱۴٫۳درصد رسیده است.(وی در مردادماه ۹۵ که تقریبا نیمی از سال هم گذشته بود به این سمت منصوب شد)

وی از کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان خبرداد و گفت: وضعیت اشتغال و کسب و کار در آبادان با تلاش مدیریت استان و دستگاه های مربوطه رو به بهبود است.

اما در سویی دیگر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همین جلسه می گوید: صنعت در آبادان دچار رکود است و برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی باید برنامه ای مدون با همفکری بخش دولتی و خصوصی عملیاتی شود.

همچنین وی از عدم شفافیت در آمار نرخ بیکاری صحبت به میان آورده و آمار مدیرکل کار را رد کرده و عنوان می کند: برای رسیدن به آمار دقیق بیکاری در جامعه، به زودی سامانه اشتغال ایرانیان را راه اندازی میکنیم که به موجب آن هر فرد ایرانی که کارت ملی دارد یک شناسنامه الکترونیک دریافت میکند. حال با این دو اظهارنظر مشخص نیست بالاخره معاون وزیر آمار صحیح را عنوان می کند یا مدیرکل کار استان؟

البته باتوجه به اینکه هرچه از این رسانه برای آگاه سازی مسئولین از نوع مدیریت در این اداره می آمد انجام شده، یکی دیگر از مواردی را که می بایست در پایان این گزارش آورد این است که علی ربیعی وزیر کار برای اخذ رای اعتماد ۹ برنامه مشخص خود را در صحن علنی مجلس اعلام کرد که یکی از آنها رفع فقر یا ریشه کنی آن بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رسانه ها بگوید که در این زمینه چه کارهایی انجام شده و همچنین نمایندگان مجلس و استاندار بعنوان ناظر و دولت از اقدامات انجام شده در این زمینه توسط این مدیر رضایت دارند یا خیر؟ چنانچه عملکردی وجود دارد در جلسه شورای اشتغال آینده با مستندات اعلام شود.

https://hoorkhabar.ir/673082کپی شد!
232
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.