از مصالح ساختمانی تا فاضلاب و تجمع درب بیمارستان

به گزارش هورنیوز، بیمارانی که برای درمان و مداوا به بیمارستان مراجعه می کنند، به یک بهداشت محیط فرای از اماکن معمولی نیاز دارند. متأسفانه بیمارستان رازی این بهداشت را حداقل در فضای حیاط که محل تردد بیماران نیز هست، رعایت نکرده و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

طرح تحول نظام سلامت تحولات بسیار خوبی را در حوزه درمان و سلامت کشور رقم زد، اما گویا مدیران علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با سوء مدیریت خود هنوز از ظرفیت های عظیم این طرح غافل و قصد بهره مندی صحیح از آن را ندارند.

متأسفانه شهروندان بسیاری از کمبود متخصص و یا سرویس بهداشتی نامناسب در بیمارستان رازی اهواز گلایه داشتند؛ وقتی وارد فضای بیمارستان رازی می شویم در همان ابتدا بوی نامطبوع سرویس های بهداشتی برای افراد آزاردهنده است.

کمبود پزشک متخصص
یکی از مراجعه کنندگان مرد به این بیمارستان از کمبود پزشک متخصص به ویژه در شیفت شب گلایه دارد.

وی در ادامه می گوید: اگر این مشکل حل نشود، قطعا در کاهش مراجعات به بیمارستان تأثیر می گذارد و مردم مگر در مواقع ضروری و آن هم وقتی در شرایط اجبار قرار بگیرند به این بیمارستان مراجعه می کنند.

سرویس بهداشتی نامناسب
مینا امیری که چند روزی به خاطر یکی از بستگانش به بیمارستان رازی تردد می کند، از وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی بانوان در این بیمارستان گلایه می کند.

او ادامه می دهد: سرویس بهداشتی بانوان کنار پارکینگ خودروهای پزشکان یا همان درب اصلی بیمارستان است.

امیری یادآور می شود: این سرویس فقط نامش بهداشتی است ولی وضعیت بسیار نامناسب و غیر بهداشتی دارد؛ متأسفانه هنگام عبور مراجعان هم بوی بد سرویس ها باعث آثار افراد می شود.

ورودی آشفته بیمارستان
متأسفانه تاکسی های مسافربرشخصی و یا شهری مستقر جلوی درب بیمارستان به معضلی برای مراجعه کنندگان تبدیل شده و مانع تردد آسان آنها می شود.

علی حلفی که چند روز قبل یکی از نزدیکانش را به بیمارستان رازی آورده در خصوص نابسامانی های ورودی می گوید: تاکسی هایی که درب بیمارستان هستند، برای ورود و خروج بیماران اشکال ایجاد می کنند.

او در ادامه اضافه می کند: این تاکسی ها حتی گاهاً باعث اختلال در تردد آمبولانس ها نیز می شود؛ بارها شاهد درگیری هایی بودیم که در نهایت منجر به ایجاد آلودگی صوتی در درب ورودی بیمارستان شده است.

حلفی در آخر انتقاد می کند: حراست و نگهبانان گاها به ماشین های مانع تردد بیماران و مراجعه کنندگان بیمارستان هیچ تذکری نمی دهد که خودش جای سوال دارد.
کارگاه ساختمانی بودن بیمارستان تا کی؟؟؟

مدت بسیاری است که بیمارستان رازی اهواز به یک کارگاه ساختمانی برای نوسازی تبدیل شده و این مسئله دیگر حوصله مراجعه کنندگان را سربرده است. هرکسی صبری دارد اما بیماران به واسطه دردی که متحمل هستند و همراهان آنها نیز به واسطه ناراحتی برای بیمار خود زودرنج تر از دیگران بوده و با کوچکترین نابسامانی بهم می ریزند.

وجود این مصالح ساختمانی آن هم در ورودی بیمارستان نیز منجر به نارضایتی بسیاری از مراجعه کنندگان شده و آن را یک اختلال تلقی می کنند.

ضعف خدمات رسانی به مراجعان و همراهان
سعید سمیعی یکی از مراجعان به بیمارستان رازی نیز از نبود آب سردکُن در محوطه و راهروی بیمارستان، ضعف نظافت مناسب و همچنین کمبود روشنایی گلایه دارد.

او می گوید: داشتن چنین خدماتی برای مراجعه کنندگان یا همراه بیماران یکی از ضروریات و بدیهیات است که گویا بیمارستان رازی هنوز به این امر پی نپرده و نیازمند تذکر هستند.

سمیعی در پایان می گوید: محوطه بیمارستان همواره باید مورد نظافت قرار بگیرد ولی با یک تردد در این بیمارستان متوجه می شویم که از این کار اجتناب شده و خیلی به این موضوع اهمیت داده نشده است.

سرریز فاضلاب در محوطه بیمارستان
سرریز فاضلاب پشت بیمارستان آن هم درست کنار آزمایشگاه و مهدکودک یکی دیگر از معضلات است؛ فاضلاب ناقل بیماری ها و میکروب های بسیاری هست که سرریز شدن آن در اماکن عادی هم خطرآفرین است چه رسد به اینکه در بیمارستان و محل تردد افراد بیمار که گاها از لحاظ سیستم دفاعی ضعیف هستند، سرریز شود.

برخی از پرسنل و رزیدنت های شیفت شب نیز از کیفیت بد غذا گلایه داشتند ولی هیچ کدام به دلیل ترس از اخراج و یا تذکر حاضر به انجام مصاحبه نشدند؛ آنها با وجود گلایه داشتن از وضعیت نابسامان آشپزخانه بیمارستان اما به دلیل نداشتن امنیت شغلی در صورت مصاحبه از این کار امتناع کردند.

یکی دیگر از معضلات بیمارستان رازی اهواز نداشتن یک پارکینگ مناسب و درخور شأن است؛ متأسفانه پراکندگی خودروهای شخصی پزشکان در محوطه بیمارستان فضای نامناسب و ظاهر نسبتا بدی را به بیمارستان داده است.

امیدواریم مدیران بخش درمان علوم پزشکی اهواز و یا مسئولان بیمارستان رازی هرچه سریعتر نسبت به رفع این معضلات اقدام کنند؛ داشتن محیطی سالم و بهداشتی، فراهم آوردن فضایی امن برای مراجعه کنندگان، تسهیل در تردد آنها و دیگر موارد ذکر شده در این گزارش همه از نیازهای اولیه یک بیمار یا مراجعه کننده به بیمارستان است.

توضیح: عکس گزارش مربوط به ریزش سقف این بیمارستان در شهریور ۹۶ است

https://hoorkhabar.ir/672980کپی شد!
170
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.