بیکاری ابرچالش خوزستان است

هورنیوز – علی بحرینی مقدم شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته در اهواز اظهار کرد: اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال را به همت مسئولان در استان خوزستان برگزار کردیم؛ ابر چالشی که هم اکنون کشور با آن مواجه است، بحث بیکاری و اشتغال است که تمام ارکان نظام و سیاست گذاری برای رفع آن بسیج شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: تلاش های متعددی صورت گرفته تا به این موفقیت و توفیق دست پیدا کنیم؛ پنجره واحد سرمایه گذاری یکی از تکالیف قانونی بوده که در قوانین مختلف تکلیف شده ولی در قانون بهبود محیط کسب و کار و اصل ۴۴ ولی تاکنون مغفول بوده است.

وی افزود: استان خوزستان در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ نرخ بیکاریش ۲۵.۳ درصد بوده و نرخ مشارکت فعالیت اقتصادی که جزو شاخص های کلیدی اقتصاد است ۳۵ درصد بوده که در سرشماری ۹۵ نرخ بیکاری به ۱۴.۳ درصد کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی به ۴۰.۸ درصد رشد داشته است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: فرصت طلایی را پیش رو داریم و از جمعیت غیرفعال و نسبت تکفل به شدت کاهش پیدا کرده و جوانان و افراد جویای کار به نرخ قابل قبولی رسیدند و این مؤید این است که باید با تلاش مضاعف و همدلی در همه دستگاه ها و بخش خصوصی و دولتی برای اشتغالزایی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم جوابگوی بازار کار در خوزستان باشیم و با برنامه های ملی بتوانیم جوابگوی این تقاضا در خوزستان باشیم.

بحرینی مقدم تاکید کرد: از میانگین نرخ بیکاری کشور دو دهم بیشتر هستیم و توجیه آن هم این است که میزان مشارکت اقتصادی افزایش و میزان فارغ التحصیلان ممکن است به بازار کار افزوده یا بانوان مشارکت بیشتری داشتند.

مهر

https://hoorkhabar.ir/672145کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.