خوزستان در گلف کشور بی رقیب است/استاندار یک زمین چمن به این ورزش اختصاص دهد

به گزارش هورنیوز، هفدهمین دوره مسابقات گلف “جام مرحوم حسین پور” به مدت سه روز به میزبانی بسیار مطلوب اهواز و با حضور ۱۷ تیم از سراسر کشور و قهرمانی تیم های نفت مسجدسلیمان، سورتمه اهواز و ملی حفاری امروز جمعه ۱۸ اسفندماه به کار خود پایان داد.

در همین زمینه رضا علیجانی رئیس جوان و تازه نفس هیئت گلف خوزستان که از زمان ورود خود تا به امروز الحق و الانصاف توانست این رشته ورزشی و جذاب را دگرگون کند، در اختتامیه این دوره از مسابقات گفت: در صورت حمایت مسوولان استانی و ملی این جام را در سطح بین المللی برگزار می کنیم.

وی افزود: از استاندار خوزستان تقاضا داریم با توجه به این که خوزستان مهد گلف ایران است، حداقل در حد مقام و نام این استان یک زمین چمن در اهواز را به این رشته اختصاص دهد. وی افزود، متاسفانه حتی برخی بانوان به دلیل فراهم نبودن این شرایط به مسجدسلیمان می روند تا بتوانند تمرین کنند.

رئیس هیئت گلف استان تصریح کرد: رایزنی هایی با شهرداری و اعضای شورای شهر داشته ایم و برای اهدای زمین وعده هایی به ما داده اند ولی از استاندار و سایر مسوولان تقاضای حمایت داریم. حداقل دو هزار متر زمین برای تمرین باید طراحی شود که ترجیحا پارک ساحلی اهواز مدنظر است.

در ادامه این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: خواستگاه گلف در ایران در خوزستان بوده است. مرحوم حسین‌پور نیز قهرمان ملی این رشته است که اهل شهر مسجدسلیمان که اولین توسعه و پیشرفت ایران امروزی در آن جا رقم خورده است، می باشد.
وی افزود: بخش بسیاری از پیشرفت و توسعه ایران امروزی، مرهون شهرستان مسجدسلیمان و ذخایر نفتی این شهرستان است. وظیفه اصلی ما این است که بزرگان رشته‌های مختلف را گرامی بداریم. در این رشته نیز مرحوم حسین‌پور جزو بزرگان گلف است که وظیفه داریم یاد و خاطره او را گرامی بداریم. به رسم یادبود نیز مسابقات کشوری به نام این مرد بزرگ برگزار می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وظیفه داریم این مسابقات را گسترش دهیم تا تمام مردم کشور با گلف بیشتر آشنا شوند و با نام این قهرمانان و بزرگان نیز بیشتر از این آشنایی پیدا کنند. ما آماده هستیم که در یک سال آینده، اگر آقای حیدری و سایر دوستان پیگیری کنند هم در ایجاد زیرساخت‌های ورزش گلف سرمایه گذاری کنیم و هم این که مسابقات جام مرحوم حسین‌پور را در دو بخش بانوان و آقایان برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: این آمادگی را داریم که مسابقات مرحوم حسین‌پور را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم تا گلف را بیشتر از این در کشور و استان جا بیاندازیم.

شریعتی عنوان کرد: آبادان، اهواز، مسجدسلیمان و امیدیه که شهرهایی نفتی هستند، گلف در آن ها نیز گسترش پیدا کرده است. امیدوارم تلاش شود این رشته در شهرستان‌های دیگر نیز توسعه پیدا کند. در این راستا باید زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شود.

همچنین بهروز منتقمی سرپرست فدراسیون گلف اظهارکرد: مرحوم حسین پور قهرمان ملی و یکی از چهره های ماندگار گلف است و شاید اگر چهره ای ماندگار، ملی یا قهرمان آسیا نداشت، این مسابقات نیز استمرار پیدا نمی کرد.

وی گفت: برنامه دارم که اگر در این فدراسیون ماندگار بودم این جام را به صورت بین المللی برگزار کنیم و در جدول کنفدراسیون جهان و آسیا نیز برای آن کرسی بگیریم.

سرپرست فدراسیون گلف با اشاره عنوان کرد: در گذشته این اتفاق رخ داده که برای این چهره ماندگار و ملی مسابقات را در سطح بین المللی برگزار کردیم. از آنجایی که تجربه برگزاری این نوع مسابقات بین المللی را بعد از انقلاب دارم، می توان از آن برای برگزاری این جام نیز استفاده کرد.

وی با بیان این که خوزستان، لرستان، تهران و اصفهان استان های صاحب گلف هستند، ادامه داد: امروز بیش از ۷۰ ورزشکار از بیش از ۶ استان کشور در این مسابقات حضور داشتند که پتانسیل بسیار خوبی است. بسترها نیز این جا آماده است و باید این فعالیت را گسترده کرد.

منتقمی گفت: رشته ای که خودش پتانسیل دارد را نباید در یک سطح ادامه داد، بلکه باید به آن ارزش افزوده را اضافه کرد. یک مدیر هم اثرگذاری و مفید بودنش وقتی است که این ارزش افزوده را اضافه کند.

وی افزود: نباید با حوزه بانوان غریبانه برخورد کرد. باید بانوان مستعد را مورد توجه قرار داد. و برخی از بانوان ورزشکار استان ها را می شناسم که کناره گیری کرده اند. باید برای آن ها انگیزه ایجاد کرد تا آن ها هم وارد کار شوند و همکاری و مشارکت کنند. من هم علاقه مند هستم که وضعیت مطلوب تر و بهتری برای ورزشکاران خانم ایجاد شود.

https://hoorkhabar.ir/671502کپی شد!
240
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.