آمارهای آبکی و خنده دار در شورای اشتغال استان!

به گزارش هورنیوز، پس ارائه آمار و عملکرد کلیه ادارات کار استانها و تنزل رتبه این اداره خوزستان از برتر به ۲۸، رسانه های استان خوزستان بدون جانبداری حزبی یا قومی به این مهم اعتراض داشته و با انعکاس اخبار مختلف موجب شدند تا مسئولینی همچون استاندار و برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بحث کار و مدیران آن بیشتر ورود کنند تا شاید رفته رفته با در نظر داشتن یک مدیر کاربلد به جای مدیر امروزی این معضلات را کمتر کرده و اوضاع بیکاری در این استان ثروتمند را به حداقل برسانند.

باتوجه به اینکه معمولاً مدیران از داشتن نیروهایی نمونه خرسند شده و گاهاً برای اینکه بتوانند اهداف خود را هرچه بهتر پیش ببرند از ادارات دیگر با تعامل و رایزنی به زیرمجموعه خود اینگونه نیروها را اضافه می کنند تا بتوانند کارهایی که مدیران پیشین انجام نداده اند را بخوبی انجام داده و عملکرد بهتری از خود به جای گذارند، اما متاسفانه این مهم در اداره کل کار استان جایگاهی ندارد و بعضاً هم مشاهده شده که بعضی از مدیران نمونه به دلایل خاص جایگاه خود را به افراد کم سابقه و بدون تخصص داده تا نتیجه این شود که رتبه این اداره از برتر به بیست و هشتم سقوط کند!!

با این تفاصیر امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه در جلسه شورای اشتغال خوزستان سید نور محمدپور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درخصوص ثبت نام متقاضیان اشتغال در سامانه رصد گفت: حدود ۱۷ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی استان در سال جاری ایجاد شده است.

در همین زمینه و پس از اعلام رقم ثبت نام متقاضیان اشتغال در سامانه رصد توسط مدیر کل کار، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: دغدغه همه مسئولان و سران نظام اشتغال است و این مساله باید به پایین دست نیز انتقال پیدا کند. رییس جمهور بر حوزه فناوری اطلاعات تاکید ویژه داشت و عنوان کرد که می‌توان در این حوزه در سال آینده بیش از ۱۰۰هزار شغل ایجاد کرد.

وی که تاکید به استفاده از نیروهای متخصص، باتجربه و جوان را دارد ادامه داد: باید از نیروی ارزشمند انسانی استفاده بهینه شود تا شاهد رشد تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص ملی کشور باشیم. در این زمینه باید دستگاه‌های متولی استان با جدیت این مساله را پیگیری کنند و نسبت به برنامه‌ریزی اقدام کنند تا آن برنامه‌ریزی‌ها به اشتغال منجر شود.

استاندار افزود: این مساله که حدود ۱۷هزار فرصت شغلی در دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده، خنده‌دار است. با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و آمار بالای بیکاری در استان، ایجاد ۱۶یا ۱۷هزار شغل در استان قابل قبول نیست.

البته این در حالی بود که محمدپور با یک فرار رو به جلو و خرید زمان (انتقادهای استاندار، نمایندگان مجلس و رسانه ها در روزهای گذشته نسبت به عملکرد این اداره کل) با اشاره به اینکه این رقم تا پایان سال افزایش می یابد گفت: سال گذشته نیز آمار بکارگیری متقاضیان اشتغال سامانه رصد پایین بود اما در دو ماه پایانی سال میزان اشتغال را به ۳۳ هزار نفر رساندیم!

به گزارش هورنیوز، اگر در پایان سال ۳۵ هزار نفر ثبت نام کننده در این سامانه داشته باشیم با ورود سالانه بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر نیروی بیکار در استان چه می کنید؟ یا اینکه این مدیر بفرماید در خصوص مشاغل خرد که زیر مجموعه اداره خود نیز هست و می تواند بخش مهمی از بازار کار استان را بخود تعلق دهد و بررسی آمار ادارات در خصوص ایجاد شغل و… چه کرده است؟ حال این را هم در نظر بگیرید که سالانه ۸ هزار اتباع غیرمجاز خارجی هم به بازار کار این استان اضافه می شود (در سال ۹۳ و ۹۴ آمار بین ۳ تا ۳۵۰۰ نفر بوده) و بازرسین اداره کل کار آنچنان آسوده می گذرانند که این آمار طی دو سال نزدیک به دو برابر شده است!

در پایان از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال می شود، در جهت نگهداری شغلهای موجود کارگران چه کرده اید که حدود ۲۰ هزار پرونده شکایت برای رسیدگی به اداره کار در کل استان مراجعه کرده اند و یا اینکه این ثبت نام ۳۳ هزار نفری مشغول به کار می شوند یا خیر؟ با یک حساب سرانگشتی پی خواهیم برد که هرساله بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر فارغ التحصیل یا دیپلمه، اخراجی از کار و … جویای کار به استان اضافه می شود و استاندار هم این فاجعه را به خوبی درک کرده که از خنده صحبت به میان آورده است…

https://hoorkhabar.ir/671156کپی شد!
357
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.