نباید از تغییر و تحول حوزه فرهنگ عقب بمانیم

هونیوز – غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست شواری فرهنگ عمومی استان خوستان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در حد توان و بضاعت خود آنچه وظیفه است برای این شورا انجام دهیم؛ قطعا یک شورا اگرچه امکانات خوبی دارد و می تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد ولی در مقام فرهنگ سازی یا تغییر فرهنگ وظیفه رصد تغییرات در ارزش ها و باورهای مردم را داریم.

وی افزود: باید راهکارهای آینده نگری و پیش بینی تغییر در فرهنگ عمومی را در دستور کار خود قرار بدهیم چون در تمام دنیا باورهای فرهنگی با تکنولوژی روز دستخوش تغییر و تحولات است. در مقابل این تغییرات باید پذیرش و انعطاف پذیر باشیم چون در غیر این صورت راهی به جز شکست نخواهیم داشت.

شریعتی عنوان کرد: از دیرباز این تغییرات در فرهنگ و باورهای عمومی رخ می داده به عنوان نمونه این فرهنگ رایج در حال حاضر شاید ۵۰ سال قبل فرهنگ عامه پسند نبوده  باشد.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه قدرت فرهنگ به عنوان اتصال اجتماع، اقتصاد و سیاست درنظر گرفته شود، گفت: رصد تغییرات، بومی کردن فرهنگ، رد نکردن صرف تغییرات، برخورد کارشناسانه و منطقی با این مسائل، استفاده به نحو احسن از محاسن و همچنین مدیریت معایب را باید در دستور کار خود قرار بدهیم.

شریعتی بیان کرد: سرعت تغییر و تحولات در حوزه فرهنگی و نظیر آن بسیار بالاست و ما نباید از این تغییرات عقب بمانیم چون در این صورت امکان مواجه کردن برخی بخش ها با چالش وجود دارد.

وی گفت: در طول دوره  های مخلتف و نقاط مختلف کشور شاهد این تغییر و تحولات در فرهنگ بوده ایم ولی باید تلاش کنیم که با رصد این تغیرات بتوانیم مدیریت صحیحی داشته باشیم.

 

مهر

https://hoorkhabar.ir/668873کپی شد!
4174
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.