نشست معاون فرهنگی شهرداری اهواز با مدیرکل اجتماعی وفرهنگی استانداری

هورنیوز – در این نشست آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با ارائه گزارشی از روند تشکیل و فعالیت های معاونت فرهنگی شهرداری اهواز گفت: این معاونت در سال ۱۳۸۷ به طور رسمی شروع به کار کرد و در این چند سال توانست نقش خوبی در شهر اهواز ایفا کند. این معاونت در راستای توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی در مناطق هشتگانه، معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی را در مناطق راه اندازی نمود.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۲ طی قراردادی با دانشگاه شهید چمران مناطق مختلف و محلات شهر مورد بررسی قرار گرفت و متناسب با آسیب های موجود و نوع آموزش ها برای هر محله مشخص شد. تا بتوانیم بر اساس نتایج این تحقیق در راستای خدمات دهی به شهروندان گام برداریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار اهواز همچنین به برنامه های ساماندهی متکدیان با همکاری استانداری و نیروی انتظامی، اجرای طرح های آموزش شهروندی از قبیل شهردار مدرسه و شهردار خانواده، کارگاه های آموزشی مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، گسترش فضاهای ورزشی و افزایش زمین های چمن مصنوعی به ۷۰ زمین، مطالعه و طراحی ساخت پارک بانوان وساخت دو پارک به صورت پایلوت، اجرای طرح های اتوبوس کتاب و اتوبوس سلامت و توزیع کتاب های تاکسی و اتوبوس، اجرای برنامه های مشارکتی در زمینه های مختلف، احداث ۸ سرای محله در مناطق مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی متنوع و برگزاری ۱۶۰ جشن در شش ماهه اول امسال و… اشاره کرد و گفت :این برنامه های در کنار بسیاری برنامه های دیگر از جمله اقداماتی است که با تلاش مدیران و کارکنان این معاونت انجام شده است.

کریمی کیا مدیر کل اموراجتماعی وفرهنگی استانداری خوزستان نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران فرهنگی شهرداری اهواز گفت: استانداری ها به عنوان دستگاهی حاکمیتی در هر استان متولی تمامی امورات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و امنیتی و نظامی هستند و مهمترین معاونت ها در استانداری ها معاونت های سیاسی اجتماعی و امنیتی هستند. مادر حوزه سیاسی اجتماعی دو اداره کل سیاسی و اداره کل اجتماعی وفرهنگی داریم.که در حوزه اجتماعی وفرهنگی استانداری با حجم وسیعی از فعالیتها مواجه هستیم. سازمانهای مردم نهاد ، آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، آسیبهای اجتماعی ، شوراهای اجتماعی استان ، شورای سلامت ، شورای ورزش و شورای آموزش و پرورش و … در حوزه کاری ماست.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این جلسه نوید روزهای بهتر برای استان خوزستان باشد گفت:شرایط اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی وسیاسی خوزستان با جاهای دیگر قابل مقایسه نیست و هیچ استانی به اندازه خوزستان مرز آبی و زمینی ندارد.خوزستان استان پرجمعیتی است و فقط جمعیت دانش آموزان خوزستانی از کل جمعیت برخی استانها بیشتر است. در حوزه اجتماعی و فرهنگی ، شهر اهواز مشکلات بسیاری دارد مهمترین عوارض جنگ برای خوزستان بود. زمانی که استانهای دیگر در حال توسعه بودند ما در حال دفاع بودیم و زیر ساختهایمان کاملا خراب شد. اما در حوزه اجتماعی وفرهنگی یکی از بزرگترین تبعاتی که نصیبمان شد بحث حاشیه نشینی بود که هنوز استان را رنج می دهد.

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری خوزستان با ابراز امیداواری نسبت به اینکه با اقدامات وتعامل مشترک بتوانیم در حوزه های مختلف کار کنیم گفت: باید در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی جوانان را درگیر کنیم و از سازمانهای مردم نهاد هم ایده بگیریم و استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه مناطق حاشیه ای وزارت کشور به ما اجازه نهاد سازی داد. ما ۶ مکان را در شهر اهواز در نظر گرفتیم که در آن فعالیتهایی که نیاز است رخ دهد تا شاخص های فرهنگی آن منطقه ارتقاء یابد.

کریمی کیا همچنین گفت: نکته خیلی سخت ما درحوزه فرهنگی واجتماعی این است که ما با انسان و فرهنگ طرف هستیم از سویی در شهر اهواز با اقوام مختلف نیز مواجهیم که کوچکترین بی احتیاطی باعث می شود نتیجه عکس بگیریم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این جلسات تداوم داشته باشد و با کار مشترک در حوزه فرهنگی و اجتماعی هر روز یک اتفاق در شهر اهواز رخ دهد.

https://hoorkhabar.ir/668832کپی شد!
818
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.