۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری استارتاپ ملی ریزگردها!

هورنیوز دکتر علیرضا زراسوندی در جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که امروز یکشنبه، ۱۶ مهرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه قبل کارگروه پژوهش، مصوب شد تا استارتاپ ریزگردها در استان برگزار شود. برگزاری استارتاپ‌ها متولی و آیین‌نامه خاصی دارد. با توجه به عملکرد جهاد دانشگاهی در بحث بومی‌سازی فرآفرین‌ها،‌ برگزاری استارتاپ نیز بر عهده این سازمان گذاشته شد.

وی افزود: یک استارتاپ باید حامی داشته باشد و حامی نیز می‌تواند بخش خصوصی باشد. برای برگزاری استارتاپ ریزگردها مطابق آیین‌نامه مکاتباتی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام شد و در نهایت استارتاپ بدون تاریخ برگزاری برای خوزستان مصوب شد.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان تصریح کرد: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای برگزاری استارتاپ اعتبار اختصاص می‌یابد. معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در نظر داشت که این رویداد به صورت ملی برگزار شود. براساس برآورد انجام شده برای برگزاری استارتاپ ریزگردها به صورت ملی به حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است. بهمن ماه نیز بهترین زمان ممکن برای برگزاری این رویداد است.

زراسوندی گفت: علی رغم تثبیت‌هایی که در حال انجام است، در بهمن و اسفندماه سه گرد و خاک بسیار شدید خواهیم داشت. با توجه به مسأله گرد و خاک در استان، مدیریت بحران استانداری و جهاد نصر که در حال حاضر کارهایی برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار انجام می‌دهند، گزینه‌های مناسبی برای تأمین هزینه مالی هستند. به نظر من می‌توان با برگزاری جلسه‌ای با مدیریت بحران استانداری و جهاد نصر، هزینه لازم را تامین کنیم.

وی افزود: ریزگردها ۱۸ اثر مستقیم و ۴۷ اثر غیرمستقیم دارند. پدیده ریزگردها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تاثیرات مختلفی بر اقتصاد، اجتماع و فرهنگ می‌گذارد. استارتاپ‌ها در زمینه فعالیت‌هایی هستند که منجر به تولید فناوری می‌شوند. با توجه به اینکه ریزگردها طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شود، هیأت برگزاری این استارتاپ می‌تواند زیرمجموعه‌هایی برای آن تعریف کند.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/668392کپی شد!
2685
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.