وضعیت اشتغال در خوزستان با تولید و درآمد آن همخوانی ندارد

هورنیوز – امید حاجتی دوشنبه در پنجمین روز از هفته دولت در همایش فرصت های سرمایه گذاری و رفع موانع تولید درتالار مهتاب اهواز بیان کرد: متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۲٫۴ است که نرخ بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است ،این آمار نشان دهنده وضعیت نامناسب اشتغال در خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه این نرخ بیکاری با جایگاه اقتصادی و تولید در استان تناسب ندارد اظهار کرد: وضعیت اقتصادی و وجود شرکت های بزرگ تولیدی دراستان تاثیری در کاهش آمار بیکاری و ایجاد فرصت های اشتغال نداشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان افزود: بسته رونق تولید در استان در دست تدوین است که نیمه امسال رونمایی می شوداین بسته برای بهبود شرایط اقتصادی خوزستان تهیه شده و مشابه این کار در استان های دیگرانجام نشده است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان درادامه بیان کرد: در تهیه بسته رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان از بخش خصوصی خواسته شده که پیشنهادات خود را ارائه دهند تا در این بسته استفاده شود اما متاسفانه بخش خصوصی همکاری و مشارکتی در این خصوص نداشته است.

وی گفت: در صورتی که این بسته تکمیل شود فعالان بخش خصوصی در صورتی که هیچ پیشنهادی نداده باشند امکان اظهار نظر و یا اعتراض نخواهند داشت.

حاجتی بیان کرد: در خوزستان تاب آوری اقتصاد پایین تر از سایر استان ها است که مهم ترین عامل آن دولتی بودن اشتغال و اقتصاد در این استان است که برای حل این موضوع نیاز به یک زمان ۱۵ ساله است.

حاجتی با بیان اینکه صنایع کوچک سهم کمی در میزان اشتغال و تولید استان دارند عنوان کرد: در اقتصاد ملی، خوزستان با صنعت نفت رتبه دوم و بدون نفت رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: متاسفانه در استان ما مردم بیشتر به شغل های دولتی گرایش دارند و بر اساس آماری که اعلام شده خوزستان ۱٫۵ برابر بیش از متوسط کشور شغل دولتی دارد.رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به وضعیت برخی شاخص های اقتصادی در استان عنوان کرد: بخش مسکن در استان در رکودی عمیق تر از کشور است و صنعت گردشگری در استان از جمله صنایعی است که مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: توجه به صنعت گردشگری به تنهایی می تواند مشکلات اقتصادی استان را حل کند.

 

https://hoorkhabar.ir/665902کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.