تاکتیک فرار رو به جلوی آقای مدیرکل، پاسخی به تمام دغدغه های استان/مسافران جاده های خوزستان همچنان قربانی سوء مدیریت ها

به گزارش هورنیوز “کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد”این ضرب المثل مصداق بارز شرایط خوزستان است. استانی که باوجود ذخایر ملی اما در مشکلات استانی غوطه ور شده است. در بین تمام مشکل ریز و درشت این استان، برخی از کمبودها و ضعف ها به قیمت جان مردم تمام می شود.
جاده های استان خوزستان به دلیل غیر استاندارد بودن و آمار بالای مرگ و میری که دارند، به جاده های مرگ معروف شده اند.
سالهای سال است که اجرای پروژه ها و طرح های متعددی نقل محافل استانهای کشور برای حل مشکلات جاده ها و راه های آنها بوده که استان خوزستان نیز از استانهایی به شمار می رفت که تصمیم های متعدد دولت را برای مطالعه، احداث و تجهیز راه هایش به خود دیده است.
روزی نیست که رسانه های خوزستان از چندین تصادف، کشته شدن و مصدومیت در جاده های استان خبر ندهند. جاده هایی که با تمام استقامت خود در برابر حجم بالای ترافیک، عدم گسترش آنها متناسب با نیازهای روز و از همه مهم تر بی مهری مسئولان بی تاب شده و در این میان به هر بهانه ای قربانی می گیرند.
به توجه به استراتژیک بودن استان خوزستان در زمینه های اقتصادی و همچنین قطب کشاورزی بودن آن در کشور، انتظار می رفت از لحاظ جاده ای وضعیت مطلوب و مناسب داشته باشد؛ اما متاسفانه، خوزستان به عنوان گذرگاه ترانزیت کشور از لحاظ وضعیت جاده ای و راه ها، رتبه ۱۴ را در میان استانهای کشور دارد.
این در حالی است که ترانزیت کالا از محورهای خوزستان به وفور انجام می شود، اما جاده های استان به هیچ وجه متناسب در راستای این مقوله نبوده و نیست.
در همین خصوص سیدراضی نوری نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ۲۴ هزار نفر مرگ و میر حاصل از حوادث جادهای در محورهای تردد استان خوزستان نشان دهنده پر خطر بودن جادهها است.
وی با اشاره به محرومیت و بیتوجهی به پایگاههای امداد جادهای در استان خوزستان بیان کرد: در کل استان خوزستان با وسعت زیاد جادهها و شرایط اقلیمی متفاوت، تعداد ۱۸پایگاه امداد جادهای بسیار کم است و جوابگوی نیاز مردم برای امداد رسانی در جادهها نیست.
این درحالیست که مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در این سال ها از هر گونه پاسخ شفاف پیرامون عملکرد خود و وزارتخانه مطبوع امتناع می کند اما روز گذشته در تازه ترین و البته عجیب ترین اظهارات و در یک اقدام رو به جلو، ترور لفظی خبرنگاران و پاسکاری تمام مشکلات به آنها را جایگزین ارائه عملکرد خود می کند تا بدین ترتیب از هرگونه پاسخ احتمالی در این خصوص نیز جلوگیری کند.
ثروت های بی شمار در خوزستان برای توسعه و پیشرفت چندین کشور کفایت می کند اما نگاهی به شرایط حال حاضر این استان نشان می دهد که از نفت تنها آلودگی، از صنایع بی شمار بیکاری و از ترانزیت کالا، مرگ در جاده ها نصیب خوزستانی ها می شود و حجم بی شماری از این مشکلات به عدم بکارگیری مدیران شایسته باز می گردد؛ مدیرانی که از هیچ ترفندی برای ابقای خود در صندلی ریاست غافل نمی شوند.
اظهارات اخیر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان پیرامون مشکلات استان، علل ایجاد این مشکلات و راه حل های آن بسیاری مسائل از جمله بی برنامگی این اداره کل در حل مسائل را روشن ساخت. باید منتظر ماند و دید جایگاه این نوع نگرش در دولت دوازدهم چیست؟